تجهیزات ترافیکی


تجهیزات ترافیکی

تجهیزات ترافیکی در حمل و نقل شهری از ابتدا تا کنون، چنان تاثیری بر تسهیل عبور و مرور داشته اند که شاید تنها در صورت بروز نقص در هریک از این تجهیزات، بتوان به اهمیتِ کاربری این امکانات پی برد.


بیشتر بدانید:

. گاهی به نظر نمیرسد، اما از همین کله قندهای نارنجی حاشیه خیابان ها گرفته تا دقیق ترین دوربین های کنترل ترافیک، هر یک چنان بر ایجاد نظم و آرامش در فضای شهری دخیل اند که آمارها نشان میدهند، تجهیزات ترافیکی تا 22درصد در کاهش تصادفات شهری و بین شهری موثر است.

ایمن سازی معابر و هدایت هرچه بهتر رانندگان در گرو مدیریت و بروزرسانی این علایم و ابزار راه است. اما تجهیزات کنترل ترافیک چیست؟

تجهیزات کنترل ترافیک به سه گروه کلی تقسیم میگردند:

علائم عمودی مانند تابلوها، علائم هادی و... تجهیزات ترافیکی

که رانندگان را برای تعیین جهت حرکت و محدودیت ها و ممنوعیت های راه آگاه می کنند. با همین علائم است که مسیر مورد نظر را خود شناسایی میکنیم و مانع از هدررفت زمان خود می شویم.

تجهیزات ترافیکی الکترونیکی مانند چراغ های راهنمایی و... تجهیزات ترافیکی

همان چراغ های راهنمایی خودمان است که حق تقدم را برای عابر پیاده و رانندگان مشخص میکند. و بدون شک اگر به خوبی به آن عمل شود نقش بسزایی در کاهش جریان ترافیک شهری خواهد داشت. تصادفات را به حداقل خواهد رساند و عبور وسایل نقلیه خاص مانند آمبولانس ها و ماشین های آتش نشانی را تسهیل خواهد کرد.

علائم افقی مانند خط کشی ها، نوشته ها، علائم برجسته و... تجهیزات ترافیکی

این علائم مکمل سایر تجهیزات اند. دقت رانندگان را بالا میبرند و سطح ایمنی در عبور و مرور وسایل نقلیه را افزایش میدهند.

در این بین یک سری تجهیزات کنترل سرعت نیز وجود دارند که البته در زمره ی فرسایش پذیرترین تجهیزات هستند چرا که روزانه در معرض سرعت بالا و بی احتیاطی رانندگان، مستهلک میشوند. مثل سرعتگیرهای برجسته خیابان که وظیفه کاهش سرعت در مسیرهای پرخطر را بر عهده دارند. همان قطعاتی که گاه از کنده بودن قسمتی از آن، ذوق میکنیم و با سرعت از روی آن رد میشویم!

تجهیزات ترافیکی

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


سومین نامه حسن روحانی به شورای نگهبان ارسال شد