لغو ایجاد معدن در روستای زنوزق/ مردم نگران آب منطقه نباشند


لغو ایجاد معدن در روستای زنوزق/ مردم نگران آب منطقه نباشند

نماینده مردم مرند و جلفا در مجلس شورای اسلامی از لغو طرح ایجاد معدن در چشمه کلستیر واقع در روستای زنوزق خبر داد و گفت: مردم دیگر نگران کمبود و آلودگی آب این منطقه نباشند.

اقتصاد آنلاین – فاطمه اکبرخانی؛ طرح ایجاد معدن در روستای زنوزق از سال 85 با صدور مجوز بهره برداری از معدن سنگ تراورتن بالای چشمه کلستر مطرح شد که اگرچه این اقدام به دلیل اعتراض اهالی روستا در آن زمان لغو شد، اما بر اساس شنیده‌ها طی هفته‌های گذشته مجددا این طرح به صورت عملیاتی درآمده و به گفته مردم این روستا تجهیزات بهره‌برداری از معدن دوباره وارد منطقه شده است.

بررسی‌ها نشان می‌دهد که چشمه کلستیر به دلیل تامین آب شرب و همچنین جاذبه گردشگری، یکی از حساسیت‌های روستای زنوزق به حساب‌ می‌آید و از این رو مردم مخالف بهره‌برداری معدن بر سر این چشمه‌اند چراکه به گفته آن‌ها احداث معدن منجر به آلودگی و کمبود آب این روستا خواهد شد.

در این رابطه محمد حسن‌نژاد، نماینده مردم مرند و جلفا در مجلس به خبرنگار اقتصاد آنلاین گفت: وزارت صمت ادعا کرده که احداث این معدن، آب روستا را به خطر نخواهد انداخت اما اهالی خلاف این را می‌گویند که به دلیل نارضایتی مردم منطقه احداث معدن به طور کلی لغو شد.

وی درباره جزییات این طرح توضیح داد: طرح مجدد این موضوع به خاطر بررسی ضرر و زیان آن بود؛ بر این اساس حدود دو هفته گذشته در پی جلسه‌ای بین فرمانداری و شورای تامین وزارت صمت استان قرار شد این معدن فعال شود.، اما این طرح با مخالفت دهیاری و مردم روستا مواجه شد که در نهایت وزارت صمت نیز حکم لغو این موضوع را صادر کرد.

نماینده مردم مرند و جلفا در مجلس تاکید کرد: طرح ایجاد معدن در روستای زنوزق به طور کامل منتفی شده و مردم منطقه نگرانی از بابت تامین آب شرب نداشته باشند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال روزانه شنبه 8 اردیبهشت 1403