وزیر ارشاد تماشاگر مشکلات کولبران


وزیر ارشاد تماشاگر مشکلات کولبران

سیدعباس صالحی پس از تماشای «کمیته نان» آن را روایتی انسانی از سوز فقر با شور عشق؛ ترکیبی از اشک و زهرخند و لبخند و قصه نفس گیر توصیف کرد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، نمایش «کمیته نان» که از روزهای پایانی اردیبهشت ماه در تالار قشقایی مجموعه تئاتر شهر به روی صحنه رفته است، شب گذشته میهمانی ویژه داشت. «سیدعباس صالحی» به تماشای آن نشست و پس از آن با انتشار یک توئیت از آن تمجید کرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نوشت: «نمایش کمیته نان را در تئاتر شهر دیدم. با موضوع کولبری. روایتی انسانی از سوز فقر با شور عشق؛ ترکیبی از اشک و زهرخند و لبخند؛ با قصه نفس گیر؛ کارگردانی خوب و بازیگری دلنشین.»

«کمیته نان» تازه ترین اثر «لیلا عاج» و دومین نمایش او درباره مشکلات کارگران است. این هنرمند سال گذشته نمایش «قند خون» را با محوریت مشکلات کارگران کارخانه قند ورامین روی صحنه برد.

او این بار به سراغ زندگی کولبران رفته و چالش های آن را در قالب تئاتر به تصویر کشیده است. «کمیته نان» داستان دو خانواده کارگر را روایت می کند که یکی از آن ها در تهران زندگی می کند. خانواده دیگر اما کرد و کول بر هستند که اکنون به تهران آمده اند و با چالش های روبرو می شوند.

در خلاصه داستان نمایش آمده: «مرده سنگ و زنده برف، گریه نکن آب می شی. ما که هنوز نمی دونم چه بلایی سر کولبرای گم شده اومده.»

در روزهایی که به خاطر شرایط دشوار اقتصادی، زندگی کارگران و به خصوص کولبران با چالش هایی روبروست، تولید و اجرای نمایش هایی براساس دغدغه های این اقشار می تواند مرهمی بر دردهای آن ها و زمینه ای برای آشنایی بیشتر جامعه با آن ها باشد.

پایان پیام/14

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم / احسان و سولماز زوج عاشق برنامه ماه عسل جدا شدند ! / عاشق ترین زوج ایرانی هم جدا...