پرهیز از برگزاری جلسات نمایشی در دهه کرامت


پرهیز از برگزاری جلسات نمایشی در دهه کرامت

شهرآرا آنلاین (../../) - ملیحه فلاح - فقط چند‌هفته به...


شهرآرا آنلاین - ملیحه فلاح - فقط چند‌هفته به آغاز دهه کرامت -که از ابتدای ماه ذی‌القعده هم‌زمان با ولادت حضرت معصومه‌(س) آغاز می‌شود و پس از گذشت ١٠ روز با ولادت با سعادت امام مهربانی‌ها، امام رضا(ع) پایان می‌یابد- مانده است. در همین راستا ستاد بزرگداشت دهه کرامت از چند‌ماه پیش فعالیت و برنامه‌ریزی‌های خود را برای برگزاری برنامه‌های مناسبتی در این دهه با شعار «خدمت کریمانه و مهربانی به رسم اهل بیت(ع)» آغاز کرده است و روز گذشته نیز شورای هماهنگی و برنامه‌ریزی دهه کرامت استان خراسان رضوی با حضور مسئولان کشوری و محلی این شورا در مشهد برگزار شد. استاندار خراسان رضوی در این نشست با اشاره به اینکه دهه کرامت فرصت مناسبی برای پیاده کردن اخلاق و سیره رضوی به صورت عمل در زندگی فردی و اجتماعی است افزود: آثار برنامه‌هایی که در دهه کرامت اجرا می‌شود باید در زندگی ما مشاهده شود.

علی‌رضا رزم‌حسینی با بیان اینکه دهه کرامت در حقیقت کرامت ارزش‎های این معصومان است، گفت: این بزرگواران به برگزاری مراسم نیاز ندارند، بلکه ما به شناخت ارزش‌های آن‌ها نیاز داریم و باید با زبانی نرم و کریمانه سیره معصومان(ع) را به خوبی به دیگران و مخصوصا نسل نو معرفی کنیم.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به اینکه ائمه اطهار(ع) فقط نماز برپا نمی‌کردند، بلکه در کنار آداب دینی به مسئله معیشت اقتصادی و فرهنگی نیز توجه داشتند، اظهار کرد: مثلث توسعه فرهنگی اقتصادی نیز بیانگر همین موضوع است. رزم‌حسینی افزود: آیا قرار است در گام دوم انقلاب به سبک گام اول اقدام کنیم؟ کارنامه ما در گام اول انقلاب معلوم است، جرئت داشته باشیم و آن را در دسترس مردم قرار دهیم و به جوانان بگوییم نظام متعلق به شماست. اگر جوانان قانع شوند، همانند دوران دفاع مقدس هستی خود را در مسیر پیشرفت و تعالی قرار خواهند داد. وی با طرح این سؤال که چرا برای دفع یکدیگر حرکت می‌کنیم، اضافه کرد: انقلاب کردیم تا مردمی متمکن و متدین به وجود آوریم اما هنوز بعد از ۴٠ سال نمی‌توانیم مفهومی مانند نشاط اسلامی را درست تعریف کنیم. استاندار خراسان رضوی در ادامه با تأکید براینکه در دهه کرامت از برگزاری جلسات همایشی و نمایشی پرهیز کنیم، افزود: همه ما مسئولان باید پاسخ‌گو باشیم که چرا استان‌های خراسان رضوی و قم در حوزه آسیب‌های اجتماعی رتبه خوبی ندارند.

ریاست شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت کشور نیز در این نشست از عملکرد خوب این شورا در خراسان رضوی و مشهد قدردانی کرد و گفت: نیاز امروز جامعه هماهنگی و هم‌افزایی بین‌دستگاهی است و این شورا نیز در این زمینه به خوبی عمل کرده است.

حجت‌الاسلام حبیب رضا ارزانی با اشاره به فعالیت ۶ کارگروه در این شورا افزود: هیئتی با عنوان هیئت اندیشه‌ورز، متشکل از برخی استادان حوزوی و دانشگاهی تشکیل‌ شده است تا با توجه به نیاز جامعه پیشنهادهایی را در خصوص برنامه‌های دهه کرامت ارائه دهند.

﷯ نشست شهرداران شهرهای اسلامی در مشهد

معاون شهردار و رئیس سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد نیز در این جلسه گفت: مدیریت شهری امسال در دهه کرامت برنامه‌های متفاوتی اجرا خواهد کرد که یکی از آن‌ها دعوت شهردارها و رؤسای شورای شهر برخی از شهرهای مسلمان، شیعه و فارسی زبان به مشهد است.

به گفته مهدی زارعی این میهمانان از شهرهای نجف، کربلا، کاظمین، دوشنبه و دیگر شهرهای اسلامی هستند که در ایام میلاد به شهر گفت‌وگو، شهر امام مهربانی‌ها خواهند آمد.

وی همچنین از نمایش آثار تولید‌شده در جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) از ١٧ سال گذشته تاکنون در گالری‌ای به وسعت شهر مشهد خبر داد و افزود: دعوت از خوش‌نویسان ملی و بین‌المللی برای کتابت احادیث رضوی، آذین‌بندی معابر، تور دوچرخه‌سواری، برنامه‌های مختلف در ٢۵ فرهنگ‌سرای شهر و برنامه ویژه ١٢٩٢ ورزشکار باستانی در عرصه میدان شهدا به مناسبت ١٢٩٢ سالروز ولادت امام رضا(ع) از دیگر برنامه‌های مدیریت شهری مشهد است.

در ادامه این جلسه محمد صادق براتی، سرپرست معاونت هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی، گفت: از ٢ ماه گذشته برنامه‌های سال اخیر شورای هماهنگی و برنامه‌ریزی دهه کرامت بازبینی و حدود ١٠ مورد از نقاط قوت شناسایی شد تا امسال نیز اجرای آن ادامه پیدا کند؛ همچنین در این شورا به بررسی نقاط ضعف موجود برای جلوگیری از تکرار آن در سال جدید پرداخته شده است.

در این نشست جعفر مروارید، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، نیز از فعالیت و مشارکت ۴٣ دستگاه در استان در دهه کرامت خبر داد و افزود: ٨ کمیته در شورای راهبردی برای هم‎افزایی بین دستگاه‌ها فعالیت می‌کردند که عدد امسال به ١٢ کمیته افزایش یافته است.

حجت‌الاسلام محسن بذرگری هاشمی، رئیس سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی، نیز با انتقاد از نحوه عملکرد رسانه ملی در انتشار و تولید برنامه‌های رضوی گفت: مشهد باید در دهه کرامت شهری پرشور باشد تا به الگویی ممتاز برای دیگر شهرها تبدیل شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس زیبایی دختر واقعی «آمنهوتپ سوم» سریال یوسف پیامبر ! تغییر چهره جهانبخش سلطانی بعد 1...