ویلموتس گفت به تیم ملی برگرد


ویلموتس گفت به تیم ملی برگرد

شهرآرا آنلاین (../../) - رضا قوچان‌نژاد از احتمال بازگشتش به تیم ملی حرف...


شهرآرا آنلاین - رضا قوچان‌نژاد از احتمال بازگشتش به تیم ملی حرف می‌زند؛ او از کی‌روش به‌خاطر برخی مسائل ناراحت است و البته می‌گوید هنوز پیشنهادی برای فصل بعد ندارد. این‌ها سرخط برخی از بخش‌های مهم مصاحبه بازیکن مشهدی سابق تیم ملی ایران است؛ مهاجم توانمند و گل‌زنی که بعد از جام جهانی از فوتبال ملی خداحافظی کرد‌،اما حالا زمزمه برگشتنش به تیم ملی در حال قوت‌گرفتن است. او که موضوع جذاب بازار نقل‌وانتقالات لیگ ایران نیز هست، در جدیدترین گفت‌وگوی خود که صبح روز گذشته در برنامه «سلام صبح به‌خیر» انجام داد، به خاطرات خود و ناگفته‌هایش در تیم ملی پرداخت که خواندنش خالی از لطف نیست.

ویلموتس گفت می‌توانی برگردی

از آقایان ویلموتس و ساکت تشکر می‌کنم. از وقتی به ایران آمدم، آن‌ها چندین بار با من تماس گرفتند و از من برای حضور در فدراسیون و تمرین، دعوت کردند. چند روز پیش هم به تمرین تیم ملی رفتم و با آقای ساکت حرف زدم. با ویلموتس هم صحبت کردم. من ویلموتس را از زمانی که در بلژیک بازی می‌کردم، می‌شناختم. او به من گفت رضا تیم ملی خانه دومت است و با اینکه نمی‌خواهم تحت‌فشار بگذارمت‌، اما هر زمان خودت حاضر بودی، درهای تیم ملی به رویت باز است و خوش آمدی. من هم تشکر کردم. همه‌چیز ممکن است؛ ولی اصلا الان نمی‌توانم قطعی بگویم که بر می‌گردم یا نه.

گلم به کره‌جنوبی را بارها تماشا کردم

گلم به کره‌جنوبی در بازی آخر مقدماتی جام‌جهانی2014 را بارها تماشا کردم. شاید در آن لحظه خودم هم فکر نمی‌کردم توپ را از بازیکن بگیرم؛‌اما می‌دانستم مدافع کره بالاخره یک‌بار اشتباه می‌کند و با ازدست‌دادن تمرکز، توپ را به من می‌دهد.

هیچ‌وقت بازی با آرژانتین را ندیدم

من هیچ‌وقت فیلم بازی با آرژانتین را به صورت کامل تماشا نکردم. چند ماه بعد از آن مسابقه خاطراتش خیلی تلخ شد، چون نزدیک بود نتیجه‌ای تاریخی بگیریم؛ ولی نشد. الان اگر آن بازی را ببینید، متوجه می‌شوید بازیکنان ایران چه شاهکاری کردند و مقابل تیمی‌که به فینال رفت، چه فوتبالی به نمایش گذاشتند. در آن دیدار خطا روی دژاگه صددر‌صد پنالتی بود. بعد از بازی یک مسئله جالب را دیدم. اینکه یکی از اعضای خارجی کادرفنی تیم ملی گریه می‌کرد؛ کسی که برزیلی بود و این نشان می‌دهد که چقدر برای ما ایرانی‌ها آن باخت سخت بود.

چیزی نمانده بود توپ مسی را بزنم

در صحنه ای که لیونل مسی گل را زد، فقط چند میلی‌متر مانده بود تا توپش را بزنم، ولی او مسی است دیگر. خیلی افسوس خوردم، چون با پای راستم خواستم توپ را دفع کنم، کم آوردم و قسمت نشد توپ او را بزنم. واقعا لحظه تلخی بود و در دقیقه91 همه تلاش‌های ما خراب شد.

حیف شد قهرمان آسیا نشدیم

در بازی با عراق در جام ملت‌ها خیلی اتفاقات افتاد و ما بیش از 90 دقیقه ده‌نفره بودیم. تا لحظه آخر جنگیدیم و فکر می‌کنم دقیقه119 بود که توپ روی هوا آمد و من فقط می‌خواستم توپ داخل دروازه برود. اصلا مهم نبود که با دست می‌زنم یا پا! امیر‌حسین صادقی به من گفت رضا بازی پیچ خورده و فقط خودت می‌توانی گره را بازی کنی. لحظه‌ای که گل زدم، فقط داشتم می‌دویدم که به‌سمت‌ امیرحسین صادقی بروم‌؛ اما آن‌قدر شلوغ شد که به او نرسیدم. از شادی بازی با کره و... چیزی یادم نمی‌آید، چون خیلی خوش‌حال بودم، ولی در بازی با عراق مطمئن بودم بازی را می‌بریم و خیلی حیف شد که باختیم.اگر آن سال به عراق نمی‌باختیم، قهرمان می‌شدیم.

نمی‌دانم چرا در روسیه بازی نکردم

هنوز هم نمی‌دانم چرا در جام‌جهانی2018 بازی نکردم. من از نظر بدنی کاملا آماده بودم. در بازی‌های قبل از جام‌جهانی نشان دادم که آماده هستم و حاضر بودم هرموقع نیاز است، به زمین بروم و کمک کنم‌؛ اما برایم دردناک بود که فرصت بازی پیدا نکردم. به‌ویژه دقایقی که تیم نیاز به کار هجومی‌داشت، خیلی ناراحت بودم.

تصمیمات کی‌روش مناسب نبود

در بازی با اسپانیا و پرتغال که دیدیم بازی گره خورده بود و برد می‌خواستیم، به نظر من و خیلی از کارشناسان تصمیم‌های خوبی گرفته نشد. شما اگر بازی را دوباره ببینید، تصمیماتی که سرمربی تیم ملی گرفت، اصلا مناسب نبود. در بازی با پرتغال وقتی از حریف عقب بودیم، باید حتما می‌بردیم و باید کمی‌ ریسک می‌کردیم.اگر ما 2بر0 به پرتغال می‌باختیم، کسی ناراحت نمی‌شد؛ ولی وقتی تعویض‌ها رضایت مربی را نشان می‌داد، ناراحت‌کننده بود. من هیچ‌وقت فقط به خاطر حضور در جام‌جهانی خوش‌حال نبودم و حضور در این جام زنگ تفریح نبود. من به تیم ملی رفتم که نتیجه بگیرم.

کی‌روش جوابم را نداد

بعد از دیدار با اسپانیا به اتاق کی‌روش رفتم و در زدم تا با او صحبت کنم که چرا چنین‌تصمیماتی می‌گیرد. او به من گفت بعدا باهم صحبت می‌کنیم. من هم احترام قائل شدم و نمی‌خواستم تمرکزش را از دست بدهد. بعد از 2 روز با آرین قاسمی‌، مترجم کی‌روش، صحبت کردم و گفتم هروقت فرصت شد من با کی‌روش صحبت کنم. آرین قاسمی‌ شاهد است که کی‌روش گفته بود هر زمان وقت داشتم با رضا صحبت می‌کنم. بازی پرتغال هم تمام شد و صحبتی با هم نکردیم. کسانی که بیرون بودند، شاید گفتند قوچان‌نژاد قهر کرده، ولی اصلا بحث قهر و قهربازی نبود. یکی از مباحث تصمیماتی بود که گرفتند. نمی‌گویم اگر تصمیمات تغییر می‌کرد، صد درصد بازی را می‌بردیم؛ ولی اگر کمی‌هجومی‌تر بازی می‌کردیم، شاید می‌بردیم.

به سیدجلال بی‌احترامی‌ کردند

من انسان هستم و چیزهایی را از نزدیک می‌بینم که ناراحتم می‌کند. یکی از موضوعات، اتفاقی بود که قبل از جام‌جهانی افتاد و کاری که با سیدجلال حسینی کردند. من کاری به خط‌خوردنش ندارم، چون کادرفنی تصمیم می‌گیرد و احترام می‌گذارم،‌اما بازیکنی را که این‌قدر به تیم ملی خدمت کرده، این‌قدر راحت نباید روز آخر بگویند خط خورده است. تازه آن هم از خود آقای کی‌روش نشنوی و یکی از دستیاران کی‌‎روش به او موضوع را بگوید. این مسائل بی‌احترامی‌است. این مسائل برای خود من هم تکرار شد. ما تیمی‌بودیم که احترام برایمان مهم بود ولی وقتی این مسائل و بی احترامی‌ها اتفاق افتاد، همان زمان تصمیم گرفتم دیگر با تیم ملی ادامه ندهم.

کی‌روش را ببینم، بغلش می‌کنم

کی‌روش هم انسان است و دوست ندارم بعضی فکر کنند حالا که از تیم ملی رفته، درباره اش حرف می‌زنم. به‌هرحال همه انسان‌ها کار اشتباه و کار درست دارند. او خیلی کارها برای تیم ملی فوتبال ما انجام داد و سطح ایران را بالا برد. خود کی‌روش من را به تیم ملی آورد و همیشه از او تشکر می‌کنم. اگر صحبتی درمورد جام‌جهانی2018 می‌شود، به این خاطر است که واقعا اتفاقاتی رخ داد. من از بعضی تصمیماتش گلایه می‌کنم که می‌توانست آن را عوض کند. شاید همین الان هم کی‌روش را بیرون از فوتبال ببینم، بغلش کنم و او را ببوسم؛‌اما این مسائل اختلاف‌نظر است.

با فکر خداحافظی کردم

مسائلی که گفتم، دلایل مهم خداحافظی‌ام از تیم ملی بود. مطمئنم می‌توانم به تیم ملی کمک کنم ؛ولی یکسری اتفاقات رخ داد که نمی‌توانستم ادامه بدهم. پدرومادر من همیشه می‌دانند من تصمیمات عاقلانه می‌گیرم، فکرهایم را کرده بودم و درست بعد از سوت بازی با پرتغال تصمیم گرفتم کنار بروم.

100 نفر از ایران با من تماس گرفته‌اند

همیشه شایعات هست. من سال خوبی در استرالیا داشتم، در قبرس شرایط خوبی نداشتم؛ ولی الان راضی‌ام که با قهرمانی استرالیا این فصل را تمام کردم. الان قرارداد با تیم قبرسی دارم و به آن پایبند هستم. البته باشگاه‌های ایرانی زیاد به من پیشنهاد دادند و شاید 100 نفر با من تماس گرفته باشند؛ ولی مدیربرنامه‌های من همه چیز را بررسی می‌کند.

ابومسلم را دوست دارم

هروقت در ایران هستم، خوش‌حالم؛ البته الان قرارداد دارم و نمی‌دانم آینده چه می‌شود. اینکه می‌گویند من پرسپولیسی هستم، درست نیست. من طرف‌دار تیم ملی‌ام. البته ابومسلم تیم شهرم است و اگرچه آن‌ها پایین افتاده‌اند، این تیم را دوست دارم.

6 زبان بلد هستم

خداراشکر با اینکه فارسی‌ام خیلی قوی نیست، باز هم می‌توانم متوجه شوم. پنج‌شش زبان بلد هستم. فارسی، آلمانی و هلندی، پرتغالی و انگلیسی هم بلد هستم. اسپانیایی با پرتغالی خیلی فرق ندارد، مثل مسعود شجاعی و جواد نکونام خیلی حرفه‌ای نیستم،‌اما وقتی اسپانیایی صحبت می‌کردند، می‌فهمیدم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جدیدترین عکس های 00:00 عاشقی با متن های رمانتیک