بخش عمده تجهیزات سکوی سوم فاز 14 پارس جنوبی ایرانی است


بخش عمده تجهیزات سکوی سوم فاز 14 پارس جنوبی ایرانی است

مدیرعامل ایزوایکو گفت: افتخار می‌کنیم که بخش‌های عمده‌ای از تجهیزاتی که در سکوی سوم فاز 14 پارس جنوبی به کار رفته ایرانی است.

حمید رضائیان اصل در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: پروژه سکوی سوم فاز ۱۴ پارس جنوبی یک دستاورد بزرگ ملی در حوزه صنعت نفت و گاز کشور و حاصل کار و تلاش مهندسین و متخصصی حوزه صنایع دریایی کشور است.

وی افزود: این پروژه با استارتی که برای عملیات بارگیری خورد درواقع آخرین سکوی فاز ۱۴ پارس جنوبی است که با نصب آن، پکیج کامل می‌شود، در این مقطع خاصی که کشور در آن قرار دارد و با وجود تحریم‌ها امروز کاری انجام شده که ارزش مهندسی بسیار بالایی دارد.

مدیرعامل ایزوایکو تصریح کرد: شاید در مقطعی بدون حضور خارجی‌ها حتی نمی‌توانستیم این سکو را تکان دهیم، ساده‌ترین دستاوردی که در این پروژه داشتیم این بوده که این سکو را به‌راحتی از روی زمین بلند کردیم و روی کشتی گذاشتیم.

رضائیان اصل عنوان کرد: بخش‌های عمده‌ای از تجهیزاتی که در این سکو است ایرانی شده و یکی از افتخارات صنعت کشتی‌سازی کشور، ایزوایکو این است که با مشارکت خیلی از شرکت‌های داخلی این فضا و بستر را فراهم کرده و امروز بخش‌های زیادی از این تجهیزات امروز در خود کشور ساخته می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط سختی که در دوره دوم تحریم‌ها اتفاق افتاده علی‌رغم همه سختی‌ها امروز برجستگی که در کشتی‌سازی و ایزوایکو وجود دارد این است که ما به مرزهای دانش در حوزه کشتی‌سازی دست پیدا کرده‌ایم.

مدیرعامل ایزوایکو بیان کرد: این مسئله برای ما یک برند شده و اینکه وارد این عرصه در حوزه مهندسی شدیم یک دستاورد بزرگ و معنی واقعی ما می‌توانیم است.


انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه هرمزگان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بلایی که ناخن کاشت سرتان می آورد / راهکار پیشگیری و درمان قارچ کاشت ناخن + فیلم