مهمترین اخبار جهان (7-19)


مهمترین اخبار جهان (7-19)

منابع یمنی: در روزهای آینده فرودگاه های کشورهای متجاوز را هدف قرار می دهیم.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما، مهمترین عناوین خبری 12 ساعت گذشته به شرح زیر است:
ایران
// رئیس جمهور ایران در دیدار وزیر خارجه آلمان گفت: ایران هرگز با اعمال تحریم و فشار در بن بست قرار نگرفته و نخواهد گرفت و اگر کشور‌های اروپایی، معتقدند که برجام به نفع مناسبات ایران و اتحادیه اروپا و توسعه صلح، ثبات و امنیت منطقه است؛ باید سریعتر برای حفظ آن تلاش کرده و اقدامات عملی و جدی داشته باشند. (خبرگزاری صداوسیما)
// نشست مشترک سرکنسولگری ایران و معاون رئیس مجلس ملی پاکستان با رئیس و اعضای هیئت مدیره و تجار اتاق مشترک بازرگانی پاک – ایران در مرکز ایالت بلوچستان پاکستان برگزار شد. (خبرگزاری صدا و سیما)
// سخنگوی وزارت خارجه ایران گفت: وزرای خارجه ایران و آلمان، گفتگوی خوب، صریح و سازنده‌ای در مورد برجام و کاهش تنش در منطقه داشتند. (خبرگزاری صداوسیما)
­
یونان
// وزارت خارجه یونان آتش زدن خودرو‌های دیپلمات‌های ترکیه را محکوم کرد. (خبرگزاری آناتولی)

بورکینافاسو
// منابع امنیتی و نمایندگان محلی در بورکینافاسو اعلام کردند در­ حمله گسترده افراد مسلح در شمال کشور دستکم ۱۹ تن کشته شدند. (خبرگزاری فرانسه)

امریکا
// وزیرخارجه آمریکا به تلاش برای جلوگیری از رسیدن جرمی کوربین رهبر حزب کارگر انگلیس به مقام نخست وزیری در این کشور متهم شد. (خبرگزاری اسپوتنیک)
­// مقامات حوزه بهداشت آمریکا اعلام کردند، این کشور در هفته گذشته ۴۱ مورد جدید ابتلا به سرخک ثبت کرده است. (خبرگزاری رویترز)
// هوای بارانی و مه آلود در منطقه منهتن نیویورک باعث برخورد یک بالگرد هنگام‌نشستن به بام یک برج مرتفع شد. در این حادثه یک نفر کشته شد. (خبرگزاری صداوسیما)
//­ جان کری وزیر امور خارجه سابق آمریکا گفت: در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا نامزد نمی‌شود. (شبکه تلویزیونی‌ای پی تی ان)
// وزیر خارجه آمریکا اعلام کرد: مطمئن هستم که مکزیک توافق مهاجرت را به طور کامل اجرا می‌کند. (خبرگزاری رویترز)
//وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد، این کشور عمیقا درباره اصلاحات پیشنهادی برای قانون استرداد مجرمین در هنگ کنگ نگران است. (خبرگزاری رویترز)
// رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد، ما در مورد مسئله‌ای با مکزیکی‌ها به توافق دست یافتیم که آن‌ها به زودی اعلامش خواهند کرد. (خبرگزاری رویترز)
// طبق اعلام پنتاگون، با اقدام آمریکا در کاهش تدریجی مشارکت آنکارا در برنامه ساخت جنگنده اف ۳۵، خلبانان ترکیه‌ای این جنگنده دیگر در پایگاه نیروی هوایی لوک در آریزونا تمرین نمی‌کنند. (خبرگزاری رویترز)
// وزیر امور خارجه آمریکا اعلام کرد: انتظار دارم که ظرف مدت یک ماه یا ۴۵ روز درباره اینکه توافق مهاجرت با مکزیک می‌تواند به نتایج مورد نظر برسد یا نه به نتیجه خوبی برسیم. (خبرگزاری رویترز)

مکزیک
// وزیرخارجه مکزیک از اعلام آمادگی کشورش برای مذاکره مجدد با واشنگتن در زمینه اصلاح حقوق پناهندگی خبر داد. (خبرگزاری فرانسه)

روسیه
// دستگاه قضایی روسیه از تصمیم خود مبنی بر آزادی مشروط ایوب تیتیِف مسئول موسسه غیردولتی حقوق بشر مموریال Memorial مستقر در چچن خبر داد. (خبرگزاری فرانسه)

سودان
// ­یکی از مقامات جنبش مردمی سودان اعلام کرد، سودان سه نفر از سران جنبش مردمی این کشور را که هفته گذشته در پی یورش مرگبار به تحصن معترضان بازداشت بوده بودند، به سودان جنوبی فرستاده است. (خبرگزاری رویترز)

سازمان ملل متحد
// سازمان ملل متحد اعلام کرد در صورت تشدید تنش‌ها در شمال غربی سوریه ممکن است بیش از دو میلیون آواره به ترکیه فرار کنند. این درحالیست که کمک‌های مالی به شدت کاهش یافته است. (خبرگزاری رویترز)

انگلیس
// وزیر خارجه انگلیس و یکی از نامزد‌های پیشرو برای جانشینی ترزا می، گفت: حتی بدون توافق نیز از اتحادیه اروپا خارج خواهد شد، اما امیدوار است که اتحادیه اروپا با نخست وزیر انگلیس بر سر جدایی به توافق برسد. (خبرگزاری رویترز)
// شماری از کارکنان وزارت خارجه انگلیس در اعتراض به دستمزد خود اعتصاب کردند. (خبرگزاری صدا وسیما)
// آمار‌های رسمی در انگلیس از کوچکتر شدن اقتصاد این کشور همزمان با افزایش ورشکستگی افراد و شرکت‌ها در انگلیس حکایت دارد. (خبرگزاری صدا وسیما)

عربستان سعودی
// دستگاه قضایی رژیم آل سعود برای یک نوجوان عربستانی از اهالی منطقه شیعه نشین عوامیه که از سال ۲۰۱۱ میلادی بازداشت شده به عنوان کم سن و سال‌ترین بازداشت شده در زندان‌های این رژیم، حکم اعدام صادر کرده است. (شبکه تلویزیونی یورونیوز)

چین
// دفتر نمایندگی وزارت خارجه چین از آمریکا خواست انتشار اخبار جعلی در مورد پیشنهاد هنگ کنگ برای اصلاح احکام کیفری را متوقف کند. (خبرگزاری شینهوا)

ایتالیا
// در پی انفجار گاز در شهری نزدیک رم ایتالیا ۹ تن از جمله سه کودک زخمی شدند. (شبکه تلویزیونی‌ای پی تی ان)

فائو
// گردهمایی درباره «آینده مواد غذایی» در مقر سازمان خواربار و کشاورزی سازمان ملل متحد (فائو) در رم گشایش یافت. (خبرگزاری صدا و سیما)

فلسطین اشغالی
// وزیر خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین حمایت سفیر آمریکا در بیت المقدس را از طرح رژیم صهیونیستی مبنی بر ضمیمه کردن بخشی از سرزمین‌های اشغالی محکوم کرد. (خبرگزاری فرانسه)
// رئیس ستاد ارتش اسرائیل از تهدید جدیدی برای ارتش این رژیم خبر داد و گفت: علیرغم همه تلاش‌های صورت گرفته، میزان مصرف مواد مخدر در ارتش طی دو سال گذشته ۲ برابر شده است. (­پایگاه خبری النهضه نیوز)

ترکیه
// ­ترکیه از مولداوی خواست حسن نیت و میانه روی را در دستور کار خود قرار دهد. (خبرگزاری آناتولی)

بنگلادش
// نخست وزیر بنگلادش مسئولیت تاخیر در بازگرداندن مسلمانان روهینگیایی به میانمار را متوجه این کشور دانست. (خبرگزاری فرانسه)

بوسنی هرزگوین
// منابع یمنی: طی روزهای آینده فرودگاه های کشورهای متجاوز را هدف قرار می دهیم. (المیادین)
­// مراسم بزرگداشت بیست و ششمین سالگرد شهادت شهید رسول حیدری و همرزم بوسنیائی اش شهید محمد آودیچ با حضور سفیر ایران در این کشور و جمعی از همکاران و اعضای نهاد‌های ایرانی و مردم محلی در مکان شهادت این دو شهید در منطقه کاکانی برگزار شد. (خبرگزاری صدا و سیما)

یمن
// نیروی پهپادی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن عملیاتی تهاجمی با چند فروند پهپاد «فاصف ۲ کا» به پایگاه هوایی ملک خالد در «خمیس مشیط» اجرا کردند. (شبکه تلویزیونی المسیره)

کره شمالی
// روزنامه وال استریت ژورنال نوشت برادر ناتنی رهبر کره شمالی که در سال ۲۰۱۷ در مالزی به قتل رسید، خبرچین سازمان سیا بود. (خبرگزاری رویترز)

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)