هیجان انگیزترین فستیوال‌های جهان


هیجان انگیزترین فستیوال‌های جهان

هیجان انگیزترین فستیوال‌های جهان؛ برخی از فستیوال‌ها در سراسر جهان هستند که منحصر‌به‌فرد و افسانه‌ای به نظر می‌رسند. فستیوال‌هایی که میلیون‌ها نفر از سراسر دنیا در آن حضور پیدا می‌کنند تا شادی کنند و در زندگی در زمان حال و لذت بردن از آن را تجربه کنند. در این مقاله با برخی از مهیج‌ترین فستیوال‌ها جهان که قبل از مرگ حتما باید آن‌ها را ببینید، آشنا...

هیجان انگیزترین فستیوال‌های جهان؛ برخی از فستیوال‌ها در سراسر جهان هستند که منحصر‌به‌فرد و افسانه‌ای به نظر می‌رسند. فستیوال‌هایی که میلیون‌ها نفر از سراسر دنیا در آن حضور پیدا می‌کنند تا شادی کنند و در زندگی در زمان حال و لذت بردن از آن را تجربه کنند. در این مقاله با برخی از مهیج‌ترین فستیوال‌ها جهان که قبل از مرگ حتما باید آن‌ها را ببینید، آشنا خواهیم شد.
هیجان انگیزترین فستیوال‌های جهان
۱. فستیوال ونیز - ونیز، ایتالیا
این فستیوال بیش از ۹۰۰ سال قدمت دارد. زمانی در سال است که هیچ‌چیزی حد و مرزی ندارد. ونیزی‌ها لباس‌های شاد و رنگارنگ همراه با ماسک به تن می‌کنند و همه به شادی می‌پردازند. کانال‌های آب، پر از قایق‌های رنگارنگ است.
هیجان انگیزترین فستیوال‌های جهان۲. فستیوال فانوس، تایوان
در این جشنواره شاهد دیدن هزاران فانوس در آسمان تایوان هستید. این کار به خاطر رهایی از شر و بیماری انجام می‌شود. این فانوس‌ها دارای شکل و طرح‌های مختلفی هستند که به شکل زیبایی آسمان شهر را تزئین می‌کنند.
هیجان انگیزترین فستیوال‌های جهان
۳. فستیوال گوجه‌فرنگی، اسپانیا
رقص، شادی، آواز و فریاد در میان انبوهی از گوجه‌فرنگی، قطعا می‌تواند جذاب و مفرح باشد. این یک جشن و سرگرمی نامحدود است. شرکت‌کنندگان در جشنواره، به روی یکدیگر گوجه‌فرنگی‌های نرم را پرتاب می‌کنند و به یک‌باره، دریایی از گوجه‌فرنگی پدیدار می‌شود.
هیجان انگیزترین فستیوال‌های جهان۴. جشن شب سال نو – بندر‌گاه سیدنی، استرالیا
شب سال نو میلادی، هر سال با برپایی جشنی بزرگ و دیدنی در بندر‌گاه سیدنی همراه است. ویژگی اصلی و جذاب این جشن، آتش‌بازی‌هایی است که در آسمان شب دیده می‌شود. سیدنی به عنوان بهترین مکان برای آتش‌بازی در جهان شناخته شده است.
هیجان انگیزترین فستیوال‌های جهان
۵. جشن آب، فستیوال سانکرون، تایلند
جشنی که در روز‌های داغ تابستان در تایلند ، برگزار می‌شود. مردم با استفاده از سطل، تفنگ آ‌پاش، شیلنگ و هر چیزی که در دست دارند، به روی یکدیگر آب می‌پاشند. یکی از معروف‌ترین و پر‌طرفدار‌ترین جشنواره‌ها در تایلند است. مردم اعتقاد دارند با پاشیدن آب بر روی یکدیگر، خوش‌یمنی را به بکدیگر هدیه می‌دهند.
هیجان انگیزترین فستیوال‌های جهان
۶. روز سنت پاتریک، ایرلند
یک تعطیلی مذهبی و فرهنگی است که هر سال در تاریخ ۱۷ مارس جشن گرفته می‌شود. سنت پاتریک نزد ایرلندی‌ها بسیار محبوب و مقدس است، زیرا دین مسیحیت را وارد ایرلند کرده است و به طور کلی، میراث و فرهنگ ایرلندی‌ها محسوب که جشن گرفته می‌شود. در این روز مردم لباس‌های سبز به تن می‌کنند و به رقص و شادی در خیابان‌ها می‌پردازند.
هیجان انگیزترین فستیوال‌های جهان
۷. فستیوال بین‌المللی بالون – نیو‌مکزیکو، ایالات متحده آمریکا
فستیوالی که با پرواز در آوردن بالون‌ها گرم در اوایل ماه اکتبر در آلبوکرکی، نیومکزیکو، ایالات متحده آمریکا برگزار می‌شود. جشن بالون حدود ۹ روز است و بیش از ۷۰۰ بالون در آن دیده می‌شود. این بزرگ‌ترین جشنواره بالون در جهان است. زمانی که بالون‌ها در آسمان به حرکت در می‌آیند، دنیایی از رنگ‌های شناور را خواهید دید.
هیجان انگیزترین فستیوال‌های جهان
۸. جشن ماه کامل – کوه پنگان، تایلند
بزرگ‌ترین و معروف‌ترین فستیوال در سواحل تایلند است. این جشنواره، موقعیت مناسبی برای گردشگران است، زیرا در عین حال که از شادی و جشن لذت می‌برند، از نزدیک با فرهنگ مردمان تایلند هم آشنا می‌شوند.
هیجان انگیزترین فستیوال‌های جهان
۹. فستیوال گلستونبری (Glastonbury)، انگلستان
فستیوال گلستونبری با عنوان جشن هنر‌های معاصر در انگستان شناخته شده است. رقص، کمدی، تئاتر، سیرک و اجرای دیگر هنر‌ها در این جشن دیده می‌شود. هنرمندان برجسته موسیقی پاپ و راک در کنار هزاران نفر از مردم در این جشن حضور پیدا می‌کنند. این جشنواره بیش از ۳-۴ روز در فضای باز، برگزار می‌شود.
هیجان انگیزترین فستیوال‌های جهان
۱۰. نبرد پرتقال - ایوریا، ایتالیا
نبرد پرتقال فستیوالی سنتی است که شامل پرتاب کردن پرتقال بین گروه‌های سازمان یافته است. یکی از خشن‌ترین جشن‌ها در ایتالیا است که با پرتاب کردن پرتقال‌های گندیده به روی یکدیگر همراه است.
مترجم: سحر مردانه | منبع: www.emlii.com

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گردشگری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات و متن تبریک روز جهانی خلبان به همسرم و عشقم + عکس نوشته و استوری