یوویچ، اولین شماره 9 واقعی رئال مادرید بعد از یک دهه!


یوویچ، اولین شماره 9 واقعی رئال مادرید بعد از یک دهه!

کریم بنزما آخرین شماره 9 واقعی بود که رئال مادرید نسبت به جذب آن اقدام کرد.

کریم بنزما آخرین شماره 9 واقعی بود که رئال مادرید نسبت به جذب آن اقدام کرد.

به گزارش وبسایت نود و به نقل از مارکا، لوکا یوویچ مهاجم صربستانی آینتراخت فرانکفورت امروز (دوشنبه) با عقد قراردادی 6 ساله به ارزش 65 میلیون یورو به رئال مادرید پیوست تا رئال نشان دهد در رویکرد خود نسبت به خرید مهاجم تغییراتی را اعمال کرده است.

در حقیقت لوکا یوویچ نخستین مهاجم تخصصی یا شماره 9 است که در یک دهه گذشته گام به رئال مادرید گذاشته است. رئال بعد از جذب کریم بنزما از لیون در تابستان 2009، دیگر مهاجمی تخصصی را جذب نکرده بود. البته در طول این 10 سال 4 مهاجم تخصصی دیگر نیز به برنابئو آمدند اما شرایط خاص آن ها موجب می‌شود تا نتوانیم آن ها را در قالب یک خرید جدید جای دهیم.

امانوئل آدبایور در ژانویه 2011 با امضای قراردادی قرضی تا پایان فصل 11-2010 از منچسترسیتی به رئال مادرید پیوست. او برای رئال 22 بازی انجام داد و 8 گل هم برای این تیم به ثمر رساند اما قرارداد قرضی او تمدید نشد و آدبایور در پایان فصل به انگلستان بازگشت.

خاویر هرناندز دیگر مهاجمی بود که با شرایطی مشابه راهی برنابئو شد. مهاجم مکزیکی منچستریونایتد در ابتدای فصل 15-2014 با قرارداد قرضی یک ساله ای به برنابئو آمد که این قرارداد قابلیت دائمی شدن از سوی رئالی ها را داشت. هرناندز در 23 بازی لالیگایی خود 7 گل به ثمر رساند و در لیگ قهرمانان اروپا نیز گل صعود رئال به نیمه نهایی را در مقابل اتلتیکومادرید به ثمر رساند اما رئال این بار هم تمایلی به امضای قرارداد دائمی نشان نداد تا هرناندز با بازگشت به یونایتد، خود را برای خروج دائمی از شیاطین سرخ آماده کند.

رئال مادرید که در سال 2014 آلوارو موراتا را به یوونتوس فروخته بود، دو فصل بعد تصمیم گرفت بند بازخرید موجود در قرارداد او را فعال کند و موراتا را با پرداخت 30 میلیون یورو به برنابئو بازگرداند. دو سال بعد و در تابستان 2018 این اتفاق برای ماریانو دیاز هم افتاد.

رئال که در تابستان 2017 ماریانو را به لیون واگذار کرده بود، بعد از تنها یک فصل برای بازگرداندن او 23 میلیون یورو هزینه کرد. از آن جایی که ماریانو و موراتا هر دو محصول آکادمی رئال بودند و رئال در هنگام واگذاری آن ها، بند بازخریدی در قراردادشان گنجانده بود، نمی‌توان نام آن ها را در بین خریدهای جدید قرار داد.

لوکا یوویچ 21 ساله که در فصل گذشته مسابقات، 27 گل برای فرانکفورت به ثمر رساند، اکنون به رئال مادرید می‌آید تا رقابتی جدی را با کریم بنزما آغاز کند؛ مهاجمی که پیش از یوویچ، آخرین خرید واقعی رئال در پست شماره 9 محسوب می‌شود.

7712

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


HPV در دوران بارداری: چه کاری می توان انجام داد؟