دانشجویان می توانند پرچمدار مردم و نظام برای رویارویی با مشکلات و موانع باشند


دانشجویان می توانند پرچمدار مردم و نظام برای رویارویی با مشکلات و موانع باشند

سرهنگ خرمدل با اشاره به اینکه دانشجویان می توانند پرچمدار مردم و نظام برای رویارویی با مشکلات و موانع باشند، گفت: بنده از شما دانشجویان انتظاراتی دارم که امیدوارم به آنان جامعه عمل بپوشانید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، نشستی به همت بسیج دانشجویی استان کهگیلویه و بویراحمد با همکاری سازمان امور اوقاف استان در راستای طرح اعتلای بسیج در بقعه متبرکه امامزاده قاسم (علیه السلام) و با حضور فرمانده سپاه فتح، نماینده ولی فقیه در سپاه استان، مسئول دفتر نهاد رهبری دانشگاه آزاد استان، اعضای شورای مرکزی بسیج دانشجویی و مسئولان نهاد رهبری دانشگاه های استان برگزار شد.

«سرهنگ حمید خرمدل» با حضور در جمع دانشجویان و شنیدن صحبت های آنان، گفت: انسجام بین تشکل ها و نهادهای دانشگاهی فارغ از جریانات سیاسی و با نگاه کمک و خدمت به مردم به خصوص مردم شریف و زحمت کش استان مایه مسرت و خوشنودی است.

فرمانده سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: برگزاری چنین نشست هایی شاید به نظر نیاید، اما همین باهم بودن در دراز مدت فی الواقع بسیار مثمر ثمر و باعث اعتلای روح خدمت رسانی و کمک به پیشرفت استان خواهد شد.


وی در ادامه ضمن تاکید بر اینکه ما باید بدانیم در چه تمدنی، در چه زمانی و در کجا قرار داریم، اضافه کرد: هر تمدنی تا به شکل گیری و ثبات برسد، فراز و نشیب های بی شماری را باید پشت سر بگذارد.

خرمدل یادآور شد: در طول سالیان و قرن های گذشته، تمدن های بی شماری نظیر یونانیان، ایرانیان، رومیان، مصریان و... آمدند و رفتند و تأثیر خود را بر چرخه زندگی انسان و پیشرفت بشریت داشتند.

فرمانده سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: اما امروزه دو تمدن اصلی که بیشترین تاثیر را بر منطقه و دنیا دارند، جمهوری اسلامی ایران با گفتمان انقلاب اسلامی و آمریکا هستند.

وی افزود: کشورهایی مثل امارات، قطر و سنگاپور هرچند پیشرفته و دارای ساختمان های آنچنانی و پیشرفت اقتصادی هستند اما متمدن نیستند، چون بر کشور و جریانی در دنیا اثری ندارند.

خرمدل با بیان اینکه در طول سال های گذشته از بین تمدن ایران و آمریکا هرچه به سمت جلو حرکت می کنیم، تمدن ما به سمت اعتلاء و پیشرفت حرکت می کند، اذعان کرد: اما تمدن آمریکا به عقیده خود کارشناسان غربی و آمریکایی به دلیل موارد متعدد از جمله فساد اخلاقی، از هم پاشیده شدن بنیاد خانواده، توزیع مواد مخدر و وجود کارتل های بیشمار مواد مخدر در این کشور و ابتلاء جوانان به آن، دخالت لابی صهیونیستی و تحت تأثیر بودن استقلال فکری دولتمردان آمریکا از این لابی، از بین رفتن هیمنه قدرت گذشته آمریکا در جهان به ویژه در خاورمیانه و تقابل جهانی با دلار رو به افول و زوال است.

فرمانده سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: یکی از اصلی ترین دلایل برای انحطاط تمدن آمریکا را می توان ریشه در از بین رفتن انسجام درونی در آمریکا و عدم روحیه نوع دوستی مردم آن دانست.

وی اظهار داشت: شما به وضوح می توانید سیل های ایران و آمریکا را باهم مقایسه کنید، در کشور ما کمک های مردمی، بسیج مردم برای کمک به سیل زدگان به حدی بالا بود که کوچک ترین نیازی به کشورهای بیگانه و صلیب سرخ نداشتیم، اما در آمریکا با وجود ارسال کمک های بی شمار نقدی و کالایی دولت های اروپایی، اما خود مردم آمریکا چندان دغدغه ای برای کمک به هم وطنان خود نداشتند.

خرمدل با بیان اینکه همه ما و مردم از وضعیت کنونی اقتصادی ناراحت و ناراضی هستیم، تاکید کرد: مردم ما نشان داده اند که هرچند دچار مشکلات و سختی بوده و از عملکردها ناراضی هستند، ولی سر بزنگاه ها و مواقع حساس پشت سر ولایت، رهبری و انقلاب اسلامی بوده و هستند.

فرمانده سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد ضمن تاکید بر اینکه دشمن نباید خود را دلخوش به این نارضایتی ها کند، اضافه کرد: شما همین شکوه راهپیمایی روز قدس را در یاسوج ببینید، بیش از 30 هزار نفر جمعیت برای همبستگی با ملت مظلوم فلسطین در گرما و با زبان روزه به خیابان ها آمدند.

وی با اشاره به اینکه دانشجویان می توانند پرچمدار مردم و نظام برای رویارویی با مشکلات و موانع باشند، ادامه داد: بنده از شما دانشجویان انتظاراتی دارم که امیدوارم به آنان جامعه عمل بپوشانید.

خرمدل مهم ترین وظیفه دانشجویان در عصر جدید را حضور موثر و آگاهانه در فضای مجازی و رسانه ای نه تنها استان و کشور، بلکه مجامع بین المللی و منطقه ای دانست و تاکید کرد: چه بخواهیم و چه نخواهیم باید امروز در فضای مجازی فعال باشیم و نگذاریم دشمن هرچه خواست به خورد مردم و فعالین آن دهد.

فرمانده سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه دانشجو باید مطالعه داشته و به فرهنگ و افزایش آن کمک کند، یادآور شد: دانشجویان باید نسبت به تشکیل گروه های مطالعاتی همچنین انسجام و وحدت در بین نهادها و تشکل های دانشگاهی اقدام کنند.


وی ضمن تشکر از فعالیت های مطالبه گرایانه قرارگاه شهید احمدی روشن بسیج دانشجویی استان کهگیلویه و بویراحمد، گفت: این دانشجویان کارهای ارزشمندی در استان انجام داده اند و کارهای بسیاری نیز در دست انجام دارند و وظیفه همه ماست که روحیه مطالبه گری را در جامعه به ویژه قشر دانشجو نهادینه کنیم.


خرمدل تصریح کرد: استان کهگیلویه و بویراحمد از لحاط منابع، مناطق گردشگری، کشاورزی و... بهشت اما واقعا محروم است.

فرمانده سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: یکی از بزرگترین مشکلات این استان طایفه گرایی است که در آن وجود دارد و این مسئله را باید حل کرد و در همه زمینه ها چه در ارتباطات، استخدام ها، جغرافیا، محل کار و .. طایفه گرایی مشهود است.

پایان پیام/82

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رابطه جنسی زیر دوش آب در حمام با همسر خوب است یا بد؟