دانشجویان می توانند پرچمدار مردم و نظام برای رویارویی با مشکلات و موانع باشند


دانشجویان می توانند پرچمدار مردم و نظام برای رویارویی با مشکلات و موانع باشند

سرهنگ خرمدل با اشاره به اینکه دانشجویان می توانند پرچمدار مردم و نظام برای رویارویی با مشکلات و موانع باشند، گفت: بنده از شما دانشجویان انتظاراتی دارم که امیدوارم به آنان جامعه عمل بپوشانید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، نشستی به همت بسیج دانشجویی استان کهگیلویه و بویراحمد با همکاری سازمان امور اوقاف استان در راستای طرح اعتلای بسیج در بقعه متبرکه امامزاده قاسم (علیه السلام) و با حضور فرمانده سپاه فتح، نماینده ولی فقیه در سپاه استان، مسئول دفتر نهاد رهبری دانشگاه آزاد استان، اعضای شورای مرکزی بسیج دانشجویی و مسئولان نهاد رهبری دانشگاه های استان برگزار شد.

«سرهنگ حمید خرمدل» با حضور در جمع دانشجویان و شنیدن صحبت های آنان، گفت: انسجام بین تشکل ها و نهادهای دانشگاهی فارغ از جریانات سیاسی و با نگاه کمک و خدمت به مردم به خصوص مردم شریف و زحمت کش استان مایه مسرت و خوشنودی است.

فرمانده سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: برگزاری چنین نشست هایی شاید به نظر نیاید، اما همین باهم بودن در دراز مدت فی الواقع بسیار مثمر ثمر و باعث اعتلای روح خدمت رسانی و کمک به پیشرفت استان خواهد شد.


وی در ادامه ضمن تاکید بر اینکه ما باید بدانیم در چه تمدنی، در چه زمانی و در کجا قرار داریم، اضافه کرد: هر تمدنی تا به شکل گیری و ثبات برسد، فراز و نشیب های بی شماری را باید پشت سر بگذارد.

خرمدل یادآور شد: در طول سالیان و قرن های گذشته، تمدن های بی شماری نظیر یونانیان، ایرانیان، رومیان، مصریان و... آمدند و رفتند و تأثیر خود را بر چرخه زندگی انسان و پیشرفت بشریت داشتند.

فرمانده سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: اما امروزه دو تمدن اصلی که بیشترین تاثیر را بر منطقه و دنیا دارند، جمهوری اسلامی ایران با گفتمان انقلاب اسلامی و آمریکا هستند.

وی افزود: کشورهایی مثل امارات، قطر و سنگاپور هرچند پیشرفته و دارای ساختمان های آنچنانی و پیشرفت اقتصادی هستند اما متمدن نیستند، چون بر کشور و جریانی در دنیا اثری ندارند.

خرمدل با بیان اینکه در طول سال های گذشته از بین تمدن ایران و آمریکا هرچه به سمت جلو حرکت می کنیم، تمدن ما به سمت اعتلاء و پیشرفت حرکت می کند، اذعان کرد: اما تمدن آمریکا به عقیده خود کارشناسان غربی و آمریکایی به دلیل موارد متعدد از جمله فساد اخلاقی، از هم پاشیده شدن بنیاد خانواده، توزیع مواد مخدر و وجود کارتل های بیشمار مواد مخدر در این کشور و ابتلاء جوانان به آن، دخالت لابی صهیونیستی و تحت تأثیر بودن استقلال فکری دولتمردان آمریکا از این لابی، از بین رفتن هیمنه قدرت گذشته آمریکا در جهان به ویژه در خاورمیانه و تقابل جهانی با دلار رو به افول و زوال است.

فرمانده سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: یکی از اصلی ترین دلایل برای انحطاط تمدن آمریکا را می توان ریشه در از بین رفتن انسجام درونی در آمریکا و عدم روحیه نوع دوستی مردم آن دانست.

وی اظهار داشت: شما به وضوح می توانید سیل های ایران و آمریکا را باهم مقایسه کنید، در کشور ما کمک های مردمی، بسیج مردم برای کمک به سیل زدگان به حدی بالا بود که کوچک ترین نیازی به کشورهای بیگانه و صلیب سرخ نداشتیم، اما در آمریکا با وجود ارسال کمک های بی شمار نقدی و کالایی دولت های اروپایی، اما خود مردم آمریکا چندان دغدغه ای برای کمک به هم وطنان خود نداشتند.

خرمدل با بیان اینکه همه ما و مردم از وضعیت کنونی اقتصادی ناراحت و ناراضی هستیم، تاکید کرد: مردم ما نشان داده اند که هرچند دچار مشکلات و سختی بوده و از عملکردها ناراضی هستند، ولی سر بزنگاه ها و مواقع حساس پشت سر ولایت، رهبری و انقلاب اسلامی بوده و هستند.

فرمانده سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد ضمن تاکید بر اینکه دشمن نباید خود را دلخوش به این نارضایتی ها کند، اضافه کرد: شما همین شکوه راهپیمایی روز قدس را در یاسوج ببینید، بیش از 30 هزار نفر جمعیت برای همبستگی با ملت مظلوم فلسطین در گرما و با زبان روزه به خیابان ها آمدند.

وی با اشاره به اینکه دانشجویان می توانند پرچمدار مردم و نظام برای رویارویی با مشکلات و موانع باشند، ادامه داد: بنده از شما دانشجویان انتظاراتی دارم که امیدوارم به آنان جامعه عمل بپوشانید.

خرمدل مهم ترین وظیفه دانشجویان در عصر جدید را حضور موثر و آگاهانه در فضای مجازی و رسانه ای نه تنها استان و کشور، بلکه مجامع بین المللی و منطقه ای دانست و تاکید کرد: چه بخواهیم و چه نخواهیم باید امروز در فضای مجازی فعال باشیم و نگذاریم دشمن هرچه خواست به خورد مردم و فعالین آن دهد.

فرمانده سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه دانشجو باید مطالعه داشته و به فرهنگ و افزایش آن کمک کند، یادآور شد: دانشجویان باید نسبت به تشکیل گروه های مطالعاتی همچنین انسجام و وحدت در بین نهادها و تشکل های دانشگاهی اقدام کنند.


وی ضمن تشکر از فعالیت های مطالبه گرایانه قرارگاه شهید احمدی روشن بسیج دانشجویی استان کهگیلویه و بویراحمد، گفت: این دانشجویان کارهای ارزشمندی در استان انجام داده اند و کارهای بسیاری نیز در دست انجام دارند و وظیفه همه ماست که روحیه مطالبه گری را در جامعه به ویژه قشر دانشجو نهادینه کنیم.


خرمدل تصریح کرد: استان کهگیلویه و بویراحمد از لحاط منابع، مناطق گردشگری، کشاورزی و... بهشت اما واقعا محروم است.

فرمانده سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: یکی از بزرگترین مشکلات این استان طایفه گرایی است که در آن وجود دارد و این مسئله را باید حل کرد و در همه زمینه ها چه در ارتباطات، استخدام ها، جغرافیا، محل کار و .. طایفه گرایی مشهود است.

پایان پیام/82

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...