آشنایی با شاسی‌بلند چینی دنزا کانسپت X


آشنایی با شاسی‌بلند چینی دنزا کانسپت X

آیا برند دنزای دایملر را به یاد می‌آورید؟ اگر پاسختان منفی است پس بیایید کمی به گذشته برگردیم. این برند مخصوص بازار چین در سال 2012 و توسط شرکت‌های دایملر و BYD تأسیس شد و هدف آن تولید خودروهای الکتریکی بود. البته تنها محصول دنزا تاکنون نسخه‌ی الکتریکی نسل پیشین مرسدس B کلاس الکتریک درایو... The post آشنایی با شاسی‌بلند چینی دنزا کانسپت X...

آیا برند دنزای دایملر را به یاد می‌آورید؟ اگر پاسختان منفی است پس بیایید کمی به گذشته برگردیم.

آشنایی با شاسی‌بلند چینی دنزا کانسپت X
این برند مخصوص بازار چین در سال 2012 و توسط شرکت‌های دایملر و BYD تأسیس شد و هدف آن تولید خودروهای الکتریکی بود. البته تنها محصول دنزا تاکنون نسخه‌ی الکتریکی نسل پیشین مرسدس B کلاس الکتریک درایو بوده است. این خودرو که با نام‌های متنوعی فروخته شد از نظر فروش به موفقیت چندانی دست نیافت.

آشنایی با شاسی‌بلند چینی دنزا کانسپت X
برای مثال فروش آن در سال 2018 با افت قابل‌توجه 60 درصدی به 1974 دستگاه رسید. برای بازار بسیار بزرگی همچون چین، این میزان فروش برابر با صفر است.

آشنایی با شاسی‌بلند چینی دنزا کانسپت X
آیا این به معنی بازنشستگی برند دنزاست؟ در واقع نه زیرا این شرکت چینی از کانسپت جدیدی رونمایی کرده که پیش‌نمایشی از اولین شاسی‌بلند آن می‌باشد. دنزا کانسپت X در نمایشگاه خودروی شنزن و با طراحی برگرفته از مرسدس بنز رونمایی شده و می‌توان آن را جذاب‌تر از خودروی الکتریکی قبلی این شرکت دانست.


شاید هم به جرات بتوان دنزا کانسپت X را خوش‌قیافه‌تر از مرسدس بنز EQC دانست. این خودرو فعلاً فاقد شاسی و کابین بوده اما تصور اینکه از برخی قطعات EQC در آن استفاده شود خیلی سخت نیست.
دنزا می‌گوید نسخه‌ی تولیدی این خودرو خواهد توانست با یک‌بار شارژ مسافت 500 کیلومتری را طی کند و شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت آن زیر 5 ثانیه خواهد بود. این مشخصات مشابه پرفورمنس مرسدس EQC می‌باشند.

آشنایی با شاسی‌بلند چینی دنزا کانسپت X
چیز زیادی درباره‌ی شاسی‌بلند الکتریکی دنزا نمی‌دانیم اما گفته شده نسخه‌ی پلاگین هیبریدی این خودرو هم عرضه خواهد شد. انتظار می‌رود نسخه‌ی تولیدی دنزا کانسپت X سال آینده از راه برسد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ویدیو / اظهارات جواد خیابانی درباره واگذاری سهام پرسپولیس و استقلال