دفاع از مظلوم زمینه‌ساز ظهور می‌شود/مقابله با ظالمان برنامه دولت امام زمان(عج) است


دفاع از مظلوم زمینه‌ساز ظهور می‌شود/مقابله با ظالمان برنامه دولت امام زمان(عج) است

حجت‌الاسلام خادمیان با بیان اینکه دفاع از مظلوم از عوامل زمینه‌ساز ظهور است، گفت: مقابله با ظالم از برنامه‌های دولت کریمه است. حضور در راهپیمایی روز قدس یک حرکت ارزشی و وظیفه دینی است و می‌تواند گامی در جهت تحقق ظهور باشد.

حجت الاسلام «عباس خادمیان» در گفت وگو با خبرنگار گروه مهدویت و غدیر خبرگزاری شبستان با اشاره به ارتباط راهپیمایی و بزرگداشت روز قدس با انتظار زمینه ساز، اظهار کرد: مسئله «انتظار» یک از اعتقادات و ضروریات تشیع است، به طوری که در روایات از آن به عنوان«افضل العباده» یاده شده است، البته انتظار فقط حالت روحی و قلبی نیست بلکه ملزومات عملی هم دارد. ازجمله این ملزومات دفاع از حقوق مظلوم در برابر ظالم است چنان که از برنامه های دولت امام زمان(عج) هم این دفاع است.

این کارشناس مهدوی افزود: در دعای افتتاح از خداوند می خواهیم: «اَللّهُمَّ اِنّا نَرْغَبُ اِلَیْکَ فى دَوْلَهٍ کَریمَهٍ تُعِزُّ بِهَا الاِسْلامَ»، «خدایا ما به سوى تو مشتاقیم،‏ براى یافتن دولت کریمه‏اى که اسلام و اهلش را به آن عزیز گردانى»، منتظر ظهور باید برای دستیابی به دولت کریمه عدل، که آرزوی هر منتظری است، زمینه سازی کند، امروز هر آزاده ای اعم از ایرانی و غیرایرانی باید در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان که از سوی بنیانگذار جمهوری اسلامی امام خمینی(ره) به عنوان روز جهانی قدس نامگذاری شده، حضور یابد و از آرمان فلسطین و دفاع از مظلومان قدس حمایت کند.

وی به جایگاه و اهمیت بیت المقدس در اسلام و در دوران ظهور اشاره کرد و گفت: بیت المقدس، محل معراج نبی مکرم اسلام(ص) و اولین قبله مسلمین بوده و در روایات هم به عنوان یکی از نقاط مهم از لحاظ تاریخی، دینی، اقتصادی، نظامی و سیاسی مسلمانان یاد شده است، آنچه در مورد علایم ظهور بیان شده، حکایت از آن دارد که ظهور حضرت مهدی(عج) از مکه آغاز، در مسجد کوفه ادامه می یابد و سپس حضرت(عج) بیت المقدس را فتح می کنند.

حجت الاسلام خادمیان تاکید کرد: آنچه در روایات اسلامی در مورد برنامه عملی حضرت حجت(عج) در بیت المقدس آمده، تاکید براین نکته دارد که نماز جماعت به امامت حضرت حجت(عج) و با حضور حضرت عیسی(ع) در مسجدالاقصی با شکوه خاصی اقامه می شود، بسیاری با دعوت حضرت مهدی(عج) به اسلام روی می آورند و امام مهدی(عج) آنجا را از چنگال ظالمین نجات می دهند، به طوری که همه نگاه های مردم جهان به مسجدالاقصی معطوف می شود.

این کارشناس مرکز تخصصی مهدویت با بیان اینکه توجه به مسئله فلسطین و مسجدالاقصی در عصر کنونی خط کش انسانیت محسوب می شود، ابراز کرد: در روایات اسلامی بر جهاد، شهادت و مقاومت در برابر ظالمین تاکید شده است، مگر می شود کسی معتقد به انتظار و ظهور امام زمان(عج) باشد اما نسبت به رعایت حقوق بشر، حمله غاصبان به مظلومان و کشتار کودکان بی گناه بی تفاوت باشد و در برابر این فجایع سکوت کند.

حجت الاسلام خادمیان با اشاره به جایگاه ظلم ستیزی و مقاومت در برابر ظلم در مهندسی انتظار، ابزار کرد: اگر مسلمانان جهان در برابر دفاع از حقوق مستضعفان مقاومت و ایستادگی از خود نشان دهند، بدون شک اسرائیل غاصب جرائت نمی کند، در برابر جامعه اسلامی بایستد، حضور سیاسی در راهپیمایی روز قدس یک حرکت ارزشی و وظیفه دینی است و می تواند گامی در جهت تحقق ظهور باشد، زیرا که ظهور با اسباب و لوازم محقق می شود و انسان منتظر در عمل باید برای زمینه سازی ظهور تلاش کند.

وی در پایان با بیان اینکه داعش یکی از سرمایه های غرب و صهیونیسم جهانی در سال های اخیر بوده است، خاطرنشان کرد: همانگونه که امت اسلام برای نابودی و حذف پدیده داعش مقاومت کردند و نتیجه آن از بین رفتن این گروه ضد اسلامی شد، باید با حضور میلیونی در راهپیمایی روز قدس به دنیا ثابت کنند که در برابر ظالم واسرائیل غاصب خواهند ایستاد تا شاهد محو شدن این غده سرطانی از دنیای اسلام شوند، بدون شک مقابله با ظالمان و دفاع از حق مظلوم یکی از برنامه های حکومت جهانی در دوران ظهور است که امروز هم باید مورد توجه مسلمانان قرار گیرد.

پایان پیام/40

منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جزئیات بازداشت متهم پرونده زهره فکور در قهوه‌خانه