مدرسه علمی و مهارتی صنعت چرم و کفش در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز راه‌اندازی می‌شود


مدرسه علمی و مهارتی صنعت چرم و کفش در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز راه‌اندازی می‌شود

رییس دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان شرقی از راه اندازی مدرسه علمی و مهارتی صنعت چرم و کفش در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز خبر داد.
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، عزیز جوانپور در نشست مشترک همکاری صنعت و دانشگاه در راستای طرح نظام موضوعات چرم و کفش که در دفتر شهرک چرمشهر تبریز برگزار شد، گفت: رسالت اصلی دانشگاه حل مشکلات صنعت و جامعه بوده و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی کارهای بسیار موثری در ایجاد ارتباط دانشگاه با صنعت انجام شده است؛ اما تا رسیدن به هدف و نتیجه مطلوب فاصله زیادی داریم.
وی با بیان این‌که صنعت چرم و کفش پیشینه‌ای دیرینه در استان آذربایجان شرقی دارد، تاکید کرد: باید رویکردی در پیش گرفته شود تا صنعت، لزوم حضور و تاثیرگذاری دانشگاه در حل مسایل و مشکلات را احساس کند.
وی گفت: همچنین مشارکت در حل بحران دریاچه ارومیه نیز در دستور کار واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان‌شرقی قرار گرفته است.
جوانپور افزود: طی مطالعاتی که توسط استادان و پژوهشگران دانشگاه آزاد اسلامی استان انجام گرفته مشکلات و چالش‌های صنعت چرم و کفش شناسایی و راه‌حل‌هایی برای توسعه زیر ساخت‌های صنعتی توسط اساتید و پژوهشگران ارائه شده است.
وی ادامه داد: بعد از ایجاد اولین مرکز علمی، مهارتی و عمومی رباتیک و بهره‌برداری موفق از آن، دومین مدرسه علمی و مهارتی تحت عنوان صنعت چرم و کفش در واحد تبریز جهت تسریع در عملیاتی کردن طرح‌ها در حال بررسی بوده و بزودی راه اندازی خواهد شد.
جوانپور به تاکید «طهرانچی» رئیس دانشگاه آزاد، برای ایجاد و راه‌اندازی رشته‌‌های جدید در ارتباط با حل مشکلات صنعت اشاره کرد و افزود: طی مکاتباتی که با سازمان مرکزی دانشگاه انجام گرفته بزودی رشته‌های مرتبط با صنعت چرم و کفش در واحدهای دانشگاهی استان راه‌اندازی می‌شود.
همچنین در ادامه این جلسه مشاور فنی شهرک صنعتی چرمشهر تبریز گفت: در شرایط کنونی همکاری بین دانشگاه و صنعت یکی از ضروریات مبرم است؛ لذا طبق توافقات فی مابین شهرک صنعتی چرم یک اتاق در اختیار دانشگاه قرار می‌دهد و دانشگاه نیز اتاقی با امکانات لازم در اختیار عوامل شهرک صنعتی چرم قرار دهد.
احد نوزاد افزود: با توجه به نشست‌های متعددی که در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز شد یک گزارش علمی 50 صفحه ای از سوی اساتید دانشگاه آزاد اسلامی سطح کشور و با محوریت واحد تبریز در 5 چالش دسته بندی شده است که اهداف و رهیافت ها و پیشنهاداتی جهت بهبود این صنعت ارائه شد.
رییس اتحادیه کفاشان تبریز نیز گفت: در بین دانشگاه‌های سطح استان که وارد مقوله صنعت کفش و چرم شده اند، تنها دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز به طور جدی و عملی این موضوع را پیگیری می‌کند.
علیرضا جباریان فام افزود : یکی از صنایع مادر تبریز صنعت کفش است و دانشگاه آزاد اسلامی با تصویب و راه اندازی رشته کفش و آموزش دوره های ویژه کفش به سرعت پیشرفت این صنعت در سطح ملی و بین المللی کمک شایانی خواهد کرد.
در پایان این نشست با حضور اعضای هیات رئیسه واحد تبریز، محمد مهدی دباغی صدر رئیس هیات مدیره شهرک، مهدی امینی، مدیرعامل شهرک چرم و همراهان اتاق دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز در شهرک چرمشهر تبریز افتتاح شد.
انتهای پیام انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی