عزم ملی در کمک به سیل‌زدگان، جلوه‌ای از تاثیر کرامت حسنی(ع) بر جامعه است


عزم ملی در کمک به سیل‌زدگان، جلوه‌ای از تاثیر کرامت حسنی(ع) بر جامعه است

حجت‌الاسلام احمدی با بیان اینکه امام حسن(ع) به دلیل بخشش و کرامت بدون چشم‌داشت به «کریم اهل بیت(ع)» مشهور شدند، گفت: بسیاری از اردوهای جهادی و حضور جوانان در میدان کمک به سیل‌زدگان با تاسی به سیره ایشان انجام شده و می‌شود.

حجت الاسلام«سیدناصر احمدی» در گفت و گو با خبرنگار گروه اندیشه خبرگزاری شبستان بر لزوم تاسی به سیره امام حسن(ع) در برخورد کریمانه با همنوعان تاکید و اظهار کرد: امام حسن مجتبی(ع) به دلیل اخلاق پسندیده و برخورد مومنانه با مسلمان و غیر مسلمان، در شهر مدینه و مکه به «کریم اهل بیت(ع)» شناخته شده بودند.

این کارشناس مذهبی تصریح کرد: اهل بیت(ع) همه یاری رسان به محرومان و مستضعفان بودند، اما اهتمام به این مسئله در امام حسن مجتبی(ع) قدری برجسته‌تر بوده است، به گونه ای که حضرت(ع) کمک‌های مستقیم و غیرمستقیم به پابرهنگان داشتند. در تاریخ آمده که امام حسن(ع) چند بار همه اموال خود را در راه خدا میان نیازمندان توزیع و میان فقرا تقسیم کردند که این بخشش و سخاوت بدون چشمداشت از جمله فضائل آن امام همام(ع) محسوب می شد.

وی با بیان اینکه امام حسن (ع) به عنوان یکی از عابدترین و بزرگترین مردمان روزگارشان در مدینه شناخته شده بودند، گفت: ایشان در شهر مدینه میهمان‌خانه ای برای از راه‌ماندگان و مستمندان برپا کرده بودند. نقل است: روزی حضرت(ع)، از کنار جمعی از مساکین می گذشتند که مشاهده کردند، آنها تکه های نان خشک که بر زمین افتاده را می ‌خورند. وقتی امام را دیدند، از حضرت(ع) دعوت کردند، امام از اسب پیاده شدند و فرمودند: «خدا متکبّران را دوست نمی‌دارد» و با آنها نشستند و از طعام آنها تناول کردند، سپس از همه مساکین خواستند که برای صرف غذا به خانه ایشان بروند و با غذاهای خوب از مساکین پذیرایی کرده و به همه آنها لباس ­های مناسب هدیه دادند.

حجت الاسلام احمدی در ادامه بیان کرد: امروز ما می توانیم از شخصیت و سیره امام حسن(ع) در زندگی بهره مند شویم، زیرا که زندگی ایشان سراسر درس تربیتی برای کسانی است که می خواهند بدانند چگونه باید زندگی کنند.

وی با اشاره به وقوع سیل در برخی استان های کشورمان و آسیب های مادی و معنوی ناشی از آنف تاکید کرد: برخی از هموطنان در سیل اخیر تمام زندگی و کاشانه خود را از دست دادند، اما دیدیم که بسیاری از مردم، علما و مراجع از این هموطنان دستگیری کردند، این کمک به نیازمندان برگرفته از سیره و کرامات امام حسن مجتبی(ع) است، بنابر این در ماه ضیافت الهی، بعد از نماز و روزه بهترین عبادت، خدمت به هم‌نوع است.

این کارشناس مذهبی با بیان اینکه توصیه بزرگان دینی ما کمک و دستگیری از آسیب دیدگان و نیازمندان به عنوان یک وظیفه دینی است، تصریح کرد: بسیاری از اهالی مسجد و جوانان مسجدی با تاسی از سیره کریم اهل بیت(ع) به صورت فعالانه در همراهی و کمک به سیل‌زدگان وارد میدان شدند، طوری که بسیاری از اردوهای جهادی و موکب های خدمات رسانی به سیل زدگان از سوی جوانان مسجدی برپا شد، اقدامات این جوانان باید الگویی برای دیگر افراد جامعه باشد.

حجت الاسلام احمدی در پایان خاطر نشان کرد: چنین بحران ها و حوادثی امتحانی الهی برای ما است،که در مقابله با این اتفاقات چگونه وارد عمل شویم و یا اینکه مومنین برای کمک رسانی به این افراد چگونه در میدان عمل باشند.

پایان پیام/40

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


40 عکس نقاشی دخترانه جدید، ساده، زیبا، فانتزی و آسان برای پروفایل