مسئولان عالی انقلاب و نظام چقدر به ستاد دیه کشور کمک کردند


مسئولان عالی انقلاب و نظام چقدر به ستاد دیه کشور کمک کردند

مهربان با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری امسال مبلغ 400 میلیون تومان در جشن گلریزان برای آزادی زندانیان کمک کردند، خاطرنشان کرد: رئیس جمهور 270 میلیون تومان، رئیس قوه قضائیه 50 میلیون و رئیس مجلس شورای اسلامی هم 30 میلیون کمک کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، جشن گلریزان ویژه آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد به همت ستاد رسیدگی به امور دیه و کمک به زندانیان نیازمند و اداره کل زندان ها، اقدامات تامینی و تربیتی استان کهگیلویه و بویراحمد شب گذشته (1 خرداد) در سالن اجتماعات شبکه استانی دنا برگزار شد.

علی مهربان در این جشن، گفت: سال گذشته با کمک خیرین در سراسر کشور تعداد 7932 نفر زندانی آزاد شدند که جمع بدهکاری آنها بالغ بر 15 هزار و 977 میلیارد ریال بود.

قائم مقام ستاد دیه کشور با اشاره به اینکه بزرگ ترین خیرین در زمینه فرایند آزادسازی زندانیان، گذشت شکات بود، اظهار داشت: حدود 50 درصد شکات از شکایت خود گذشت کردند.

وی با بیان اینکه از این تعداد، 669 نفر بدهکار دیه و هفت هزار 263 نفر محکوم مالی بودند، اضافه کرد: هم اکنون 13 هزار و 460 نفر زندانی جرائم غیرعمد مشمول ستاد دیه در زندان های کشور هستند.

مهربان ضمن تاکید بر اینکه 10 هزار 615 نفر محکومین مالی و مابقی محکومین دیه و غیره هستند، خاطرنشان کرد: استان فارس بیشترین زندانی و استان هرمزگان کمترین زندانی را در این زمینه دارند.

قائم مقام ستاد دیه کشور از برگزاری جشن گلریزان در همه استان های کشور سخن به مسان آورد و یادآور شد: حدود 300 جشن گلریزان امسال در کشور برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری به عنوان نخستین کمک کننده و خیر بزرگ امسال مبلغ 400 میلیون تومان در جشن گلریزان برای آزادی زندانیان کمک کردند، خاطرنشان کرد: رئیس جمهور 270 میلیون تومان، رئیس قوه قضائیه 50 میلیون و رئیس مجلس شورای اسلامی هم 30 میلیون تومان به ستاد دیه کمک کردند.

مهربان در پایان اظهار امیدواری کرد به همت خیرین بتوانیم شاهد آزادی تعداد بسیاری از زندانیان جرائم غیرعمد در استان کهگیلویه و بویراحمد و کشور باشیم.

پایان پیام/82

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


40 عکس نقاشی دخترانه جدید، ساده، زیبا، فانتزی و آسان برای پروفایل