مرحله جدید تنش دموکرات‌ها و جمهوری خواهان


مرحله جدید تنش دموکرات‌ها و جمهوری خواهان

تنش‌ها میان ناسی پلوسی و ترامپ تشدید شد و دموکرات‌ها ترامپ را به سوءاستفاده از قدرت متهم می‌کنند.

مرحله جدید تنش دموکرات‌ها و جمهوری خواهانبه گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما به نقل از خبرگزاری فرانسه؛ دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا روز جمعه بار دیگر دموکرات ها را مورد حمله قرار داد و به تنش هایی که پس از لفاظی های تند بین وی و نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آغاز شده بود، دامن زد.
این خبرگزاری نوشت رئیس جمهور آمریکا روز جمعه بر ادعای خود درباره " کودتای نافرجام " علیه وی تاکید کرد.
رئیس جمهور آمریکا گفت به دادستان کل اختیارات گسترده داده است تا در حالیکه وی درباره منشاء تحقیقات دولت و ارتباط آن با ستاد تبلیغاتی ترامپ و روسیه تحقیق می کند, اطلاعات محرمانه را از طبقه بندی خارج کند.

ترامپ روز پنجشنبه به وزیرش در زمینه از طبقه بندی خارج کردن اطلاعات محرمانه در این باره اختیار تام داد و با این اقدام خشم دموکرات ها که وی را به سوء استفاده از قدرت متهم می کنند، برانگیخت. دموکرات ها خواهان استیضاح این رئیس جمهور جمهوریخواه هستند و نانسی پلوسی در چنین شرایطی برای آرام کردن فضای ملتهب وارد عمل شد.

وی با اشاره به خطر ایجاد تفرقه عمیق در ارتباط با گزینه (استیضاح) هشدار دارد. پلوسی تاکید کرد چنین اقدامی با توجه به نزدیکی انتخابات ریاست جمهوری در سال 2020، خطر تحت الشعاع قرار گرفتن پیام دموکرات ها را به همراه دارد.

در حال حاضر این زن سیاستمدار 79 ساله در مهار هم حزبی هایش موفق بوده است. به نظر می رسد تشدید تنش های شخصی بین نانسی پلوسی و ترامپ 72 ساله، در این موفقیت تاثیرگذار بوده است.

این تنش ها به حمایت دموکرات های طرفدار استیضاح، از پلوسی منتهی شده بود.

دو طرف روز پنجشنبه یکدیگر را به نداشتن تعادل روانی متهم کردند و تنش ها بالا گرفت. رئیس جمهور آمریکا بعد از این تنش ها بار دیگر در توییتر تصاویر ویدئویی مونتاژ شده از نانسی پلوسی را در نشست های خبری منتشر کرد که در حال گفتن حرف های کاملا بی ربط است. اما این ویدئوی دستکاری شده، ویدئویی بود که در آن پلوسی تحت تاثیر نوشیدنی الکلی بوده و به سختی سخن می گفت.
این ویدئو میلیون ها بار در شبکه های اجتماعی مشاهده شد. دونالد ترامپ از اظهار نظر درباره ویدئوی یاد شده خودداری کرد. اما وی که به نانسی پلوسی لقب «نانسی دیوانه» را داده، اظهارات خود را درباره این رئیس دموکرات ها تایید کرد. ترامپ خاطر نشان کرد فقط جواب پلوسی را داده است "وی چیزهای وحشتناکی گفته بود."
ترامپ به ژاپن سفر کرده و نمایندگان آمریکایی برای تعطیلاتی یک هفته ای واشنگتن را ترک کردند. این تعطیلات احتمالا به کاهش تنش ها کمک خواهد کرد. ترامپ و پلوسی در حالی رو در روی یکدیگر قرار گرفته اند که ماجرای دخالت روسیه در انتخابات، فضای نیمی از دوران ریاست جمهوری ترامپ را تحت تاثیر قرار داد و مسموم کرد.
رابرت مولر بازپرس ویژه در گزارش مفصل خود که در پایان ماه آوریل منتشر شد، دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 را تایید کرد.

مولر رئیس جمهوری را از کارشکنی در کار دادگستری تبرئه کرد. دموکرات ها در مجلس نمایندگان در اکثریت قرار دارند و به تحقیقات پارلمانی در این باره دامن می زنند. از نظر ترامپ گزارش مولر وی را از هر اتهامی مبرا کرده است. وی که از تلاش دموکرات ها برای ایجاد مزاحمت انتقاد می کند، بارها از پاسخگویی در کنگره خودداری کرده است.
این تنش های تکراری این هفته با طرح مسئله استیضاح ادامه داشت. از نظر شمار زیادی از دموکرات ها، ترامپ به سوی استیضاح در حرکت است و این مسئله در رای گیری های انتخاباتی به زیان وی تمام خواهد شد. جمهوریخواهان نیز می گویند دموکرات های سرخورده از تحقیقات، هیچ کاری برای رای دهندگان انجام نمی دهند. نانسی پلوسی روز جمعه با انتشار فهرستی از قوانین تصویب شده در مجلس نمایندگان درباره تشدید کنترل فروش سلاح، افزایش مشارکت در رای گیری و قوانینی مربوط به سیستم بهداشت و درمان و یا مبارزه با تبعیض، خاطر نشان کرد "اجازه ندهید فریب تان بدهند." البته این قوانین در سنای تحت کنترل جمهوریخواهان با شکست مواجه شده اند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ ذوقم وه یه که بیای بشنوم دنگ صدات