معاون استاندار قم: با سوادی در قم 3 درصد بیشتر از میانگین کشوری است


معاون استاندار قم: با سوادی در قم 3 درصد بیشتر از میانگین کشوری است

شفقنا- معاون سیاسی امنیتی استانداری قم گفت: درصد باسوادی استان قم از میانگین کشور بالاتر بوده و این میانگین در کشور 94 درصد و در استان قم 97 درصد است که استان قم 3 درصد از میانگین کشور بالاتر است. به گزارش خبرنگار شفقنا در قم، سید محمدرضا هاشمی عصر امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش استان قم که […]

معاون استاندار قم: با سوادی در قم 3 درصد بیشتر از میانگین کشوری است

شفقنا- معاون سیاسی امنیتی استانداری قم گفت: درصد باسوادی استان قم از میانگین کشور بالاتر بوده و این میانگین در کشور ۹۴ درصد و در استان قم ۹۷ درصد است که استان قم ۳ درصد از میانگین کشور بالاتر است.

به گزارش خبرنگار شفقنا در قم، سید محمدرضا هاشمی عصر امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش استان قم که در سالن امام جواد(ع) استانداری برگزار شد، اظهار داشت: بیش از ۱۶۱ واحد آموزشی با اعتباری قریب به ۹۰۰ میلیارد تومان طی سال های گذشته تاسیس شده و این مهم در شرایط موجود دستاورد بسیار ارزشمندی است.

او با بیان اینکه درصد باسوادی استان قم از میانگین کشور بالاتر است، گفت: این میانگین در کشور ۹۴ درصد و در استان قم ۹۷ درصد است که استان قم ۳ درصد از میانگین کشور بالاتر است و امیدواریم استان قم به عنوان نخستین استان جشن ریشه کنی بی سوادی را برگزار کند.

معاون سیاسی امنیتی استانداری قم ابراز داشت: در زمینه اوقات فراغت خوشبختانه مهارت های لازم در زمینه مسائل اقتصادی پیش بینی شده، اما نباید اینچنین شود که دانش آموزان بی بضاعت امکان حضور در این برنامه ها را نداشته باشند.

او بیان کرد: برای راهیان نور دانش آموزی ردیف بودجه ای از تهران تعیین نشده و اعتبارات این بخش بر اساس تصمیم گیری های استانی تخصیص داده می شود.

هاشمی تصریح کرد: سرانه دانش آموزان باید با اولویت مناطق محروم تقسیم شود، مبارزه با آسیب های اجتماعی سنگینی بار مربیان و معلمان را بسیار بیشتر کرده است.

موانع اعتباری راهیان نور دانش آموزی برطرف شود

یونس عالی پور هم در این جلسه اظهار داشت: اینکه عده ای به دلیل تمکن مالی نمی توانند در امکانات آموزش و پرورش در تابستان استفاده کنند زیبنده استان قم نیست و باید در این زمینه فکر کنیم، اینگونه نمی توان گفت که چون خانواده ها پول ندارند باید فرزندانشان از خدمات محروم شده و در معرض آسیب های اجتماعی قرار گیرند.

او افزود: سازمان برنامه و بودجه وظیفه خود را در مورد راهیان نور انجام نداده، ما تنها استانی هستیم که درباره تامین بودجه راهیان نور دانش آموزی مشکل داریم.

معاون هماهنگی امور زائرین و خدمات سفر استانداری قم گفت: در استان های دیگر برای راهیان نور آموزش و پرورش کد بودجه ای اختصاص داده شده، ما باید درباره راهیان نور دانش آموزی نگاه سرمایه گذاری داشته باشیم، چرا که اگر پولی صرف می شود، در قبال هزینه ها دانش آموزان در بخش های تربیتی غنی می شوند.

در بخشی از این جلسه، رئیس شورای اسلامی شهر قم نیز در بخشی از این جلسه مطرح کرد: با توجه به اینکه دستگاه های مختلفی برای اوقات فراغت دانش آموزان فعالیت می کنند، به نظر می رسد که در بخش سرانه ها یک تصمیم گیری جدی انجام شود، به طور مثال برای یکسان سازی تعرفه های شهرداری، شورای شهر در این زمینه نظر می دهد و این تعرفه ها از زیر نظر شورا عبور می کند، لذا باید این سرانه مدیریت شود.

عبدالله جلالی اضافه کرد: اینکه آموزش و پرورش در سرانه ها مشکل دارد، تردیدی وجود ندارد؛ ما یک مصوبه شورای آموزش و پرورش داریم و یک قانون مالیات بر ارزش افزوده که تعارضاتی با هم دارند، برای حل این تعارضات لازم است شورایی به نمایندگی از استانداری، مراکز حقوقی شورا، شهرداری و آموزش و پرورش تشکیل شود تا مشکلات مرتفع شود.

انتهای پیام

fa.shafaqna.com

شفقنا در شبکه های اجتماعی: توییتر | اینستاگرام | تلگرام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انشا در مورد روستا | 4 انشا زیبا درباره روستا برای پایه های مختلف تحصیلی