سالانه 10 میلیون بار «سلام» به حضرت عیسی مسیح در قم و شهرری


سالانه 10 میلیون بار «سلام» به حضرت عیسی مسیح در قم و شهرری

مسئول کمیته ادیان الهی ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی (ره) از سالانه 10 میلیون «سلام» تنها در زیارت‌های شهر مقدس قم و شهرری خبرداد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، محمدرضا موحدی در حاشیه مراسم گرامیداشت امام خمینی (ره) و در مصاحبه با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما که در کلیسای سرکیس مقدس تهران برگزار شد گفت: عبارت «السلام علیک یا عیسی روح الله» در کنار «درود و سلام» به انبیای الهی و پیامبر اسلام (ص) در زیارت نامه‌های قم و شهرری خوانده می‌شود.
وی با قدردانی از برگزاری مراسم گرامیداشت امام خمینی (ره) در کلیسا و همچنین همکاری اسقف اعظم و شورای خلیفه گری ارامنه در برگزاری مراسم ارتحال امام خمینی که هر ساله برگزار می‌شود، گفت: نمایندگانی از جامعه ارامنه علاوه بر مراسم امروز در مراسم ۱۴ خرداد نیز حضور می‌یابند.
موحدی با اشاره به اینکه جامعه ارامنه هر سال افطاری بزرگی با حضور مسئولان و اعضای ستاد بزرگداشت ارتحال امام خمینی برگزار می‌کرد که امسال باتوجه به وقوع حادثه سیل هزینه‌های این افطاری به سیل زدگان اختصاص یافت، افزود: از این توجه و همراهی جامعه ارامنه سپاسگزاری می‌کنیم.
وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: ادیان الهی و توحیدی به ویژه علما و روشنفکرانشان امروز با دو دغدغه همراهند.
موحدی افزود: دعوت مردم همانند طول تاریخ به توحید و یگانه پرستی یکی از این دغدغه هاست، اما متاسفانه برخی از سران کشور‌ها یا احزاب و گروه‌ها با نام دین، اعمالی انجام می‌دهند که با دستورات پیامبران الهی همخوانی ندارد و ناشایست است.
مسئول کمیته ادیان الهی ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی (ره) با بیان اینکه متاسفانه در تمام ادیان الهی شاهد چنین مسایلی هستیم، گفت: باید به گونه‌ای تلاش شود تا اینگونه رفتار‌های ناشایست ساحت ادیان الهی را جریحه دار نکند.
حرکت در مسیر امام راحل (ره) اهمیت دارد
اسقف اعظم ارامنه تهران: آنچه مهمتر از بیان زندگی و نکات امام خمینی (ره) است، حرکت در مسیری است که ایشان نشان داده است.
سبوه سرکیسیان در حاشیه مراسم گرامیداشت سالگرد ارتحال امام راحل (ره) که صبح امروز در کلیسای سرکیس مقدس تهران برگزار شد در جمع خبرنگاران افزود: ایمان و باور به حقیقت و مسیر راه شان از جمله ویژگی‌های امام خمینی (ره) بود.
وی اضافه کرد: باور امام خمینی(ره) به مردم وطن، مسیر انقلاب اسلامی را به پیروزی رساند هرچند همانند هر حرکت انقلابی با فراز و نشیب‌ها و سختی‌هایی همراه بود.
سبوه سرکیسیان افزود: اهمیت انقلاب اسلامی این است که توانسته است آنچنان مبانی بنیانگذارد، که ایران را به عنوان یک کشور مطرح در عرصه جهانی مطرح کند.
اسقف اعظم ارامنه با بیان یک خاطره از امام راحل (ره) گفت: برای جامعه مسیحیان ارمنی بسیار جالب بود هنگام دیدار امام خمینی (ره) از زادگاهشان و در ملاقات با پیشکسوتان، سراغ کدخدا و جامعه ارامنه محل را که با ایشان آشنا بودند، گرفتند.
وی افزود: این توجه به جامعه ارامنه نشاندهنده دلبستگی امام خمینی(ره) به آحاد شهروندان است و علاوه بر آن نشانه علاقه استوار ایشان به کشور است.
اسقف سرکیسیان افزود: امروز بزرگترین چالش ایران توجه به مبانی امام راحل(ره) و وفاداری به آن است.
وی افزود: از آنجا که مردم امام خمینی(ره) را به عنوان یک رهبر دینی پذیرفته اند، مهمترین سوال این است که رهبران دینی و غیر دینی تا چه حد مسیر امام راحل (ره) را می‌پیمایند.
اسقف اعظم ارامنه گفت: دعا می‌کنیم زندگی، سلوک و آموزه‌های امام خمینی (ره) راهنمای ما باشد.
مراسم گرامیداشت سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) در کلیسای ارامنه
مراسم گرامیداشت سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) به همت شورای خلیفه گری ارامنه پیش ازظهر امروز و پس از انجام دادن نیایش‌های هفتگی ارامنه در کلیسای سرکیس مقدس تهران برگزار شد.
در این مراسم سبوه سرکسیان اسقف اعظم ارامنه تهران و برخی مسئولان ستاد مرکزی بزرگداشت حضرت امام خمینی (ره) و همچنین ارامنه متدین حضور داشتند.
سالانه 10 میلیون بار «سلام» به حضرت عیسی مسیح در قم و شهرری سالانه 10 میلیون بار «سلام» به حضرت عیسی مسیح در قم و شهرری سالانه 10 میلیون بار «سلام» به حضرت عیسی مسیح در قم و شهرری سالانه 10 میلیون بار «سلام» به حضرت عیسی مسیح در قم و شهرری سالانه 10 میلیون بار «سلام» به حضرت عیسی مسیح در قم و شهرری سالانه 10 میلیون بار «سلام» به حضرت عیسی مسیح در قم و شهرری سالانه 10 میلیون بار «سلام» به حضرت عیسی مسیح در قم و شهرری سالانه 10 میلیون بار «سلام» به حضرت عیسی مسیح در قم و شهرری سالانه 10 میلیون بار «سلام» به حضرت عیسی مسیح در قم و شهرری سالانه 10 میلیون بار «سلام» به حضرت عیسی مسیح در قم و شهرری
#carousel74801, #thumbs74801 , #carousel_desc74801 #carousel-wrapper74801 .caroufredsel_wrapper img #carousel-wrapper274801 .caroufredsel_wrapper img #carousel74801 span #carousel74801 img #thumbs74801 a, #thumbs74801 img #carousel_desc74801 span #carousel74801 span, #carousel74801 a, #thumbs74801 span, #thumbs74801 a #carousel74801 img #thumbs74801 img #carousel74801 span #carousel_desc74801 span #thumbs-wrapper74801 #thumbs74801 a #thumbs74801 a:hover, #thumbs74801 a.selected .fluid_container_album img#shadow .next_thumbnail74801 .next_thumbnail74801:hover .prev_thumbnail74801 .prev_thumbnail74801:hover .next_thumbnail74801, .prev_thumbnail74801

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی