اطلاعات 49 میلیون کاربر اینستاگرام در دسترس هکرها


خبرگزاری «تِک‌کرانچ» شب گذشته اعلام کرد یکی از پایگاه‌های داده بزرگ شامل اطلاعات بیش از 49 میلیون مشترک، اینفلوئنسر، سلبریتی و برندهای مشهور باز بوده و برای هکرها در دسترس بوده است. به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) «آنوراگ سِن» از مشهورترین کارشناسان امنیتی در پی بررسی‌های خود به این...

اطلاعات 49 میلیون کاربر اینستاگرام در دسترس هکرها

خبرگزاری «تِک‌کرانچ» شب گذشته اعلام کرد یکی از پایگاه‌های داده بزرگ شامل اطلاعات بیش از 49 میلیون مشترک، اینفلوئنسر، سلبریتی و برندهای مشهور باز بوده و برای هکرها در دسترس بوده است.

به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) «آنوراگ سِن» از مشهورترین کارشناسان امنیتی در پی بررسی‌های خود به این نتیجه رسید که این پایگاه داده در حال رشد که با میزبانی مرکز خدمات پردازش ابری آمازون (AWS) فعالیت می‌کرده، فاقد رمز عبور بوده است. این طور که در گزارش جدید اعلام شد، در این مرکز داده‌های شخصی مشترکان اینستاگرام از جمله بیوگرافی، وضعیت تایید صفحات شخصی، موقعیت‌ جغرافیایی، پست الکترونیکی و شماره تلفن کاربران وجود داشته است.

در گزارش «تِک‌کرانچ» گفته شد پایگاه داده مذکور متعلق به شرکت هندی ChtrBox بوده است که این آژانس بازاریابی در ازای انتشار پست‌های مشخص، به اینفلوئنسرهای اینستاگرام پول پرداخت می‌کرده است. پایگاه داده همچنین به صورت خودکار محاسبه می‌کرده است که یک حساب کاربری در این شبکه اجتماعی برمبنای تعداد دنبال کنندگان و تعداد لایک‌های دریافتی برای هر مطلب از نظر پولی چقدر ارزش دارد.

لازم به ذکر است در پی انتشار این اخبار کمپانی هندی پایگاه داده خود را غیرفعال کرد. تلاش‌های مراکز خبری برای گفت‌وگو با شرکت ChtrBox نیز به این صورت دنبال شد که «پرانانی سواراپ» بنیانگذار این مرکز توضیح داد از مشکل پیش آمده مطلع است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)