جشن روزه اولی ها در حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد


جشن روزه اولی ها در حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد

به گزارش ایرنا، در جشن ویژه دختران؛ 200 تَن از دختران 9 ساله عضو کانون‌ های فرهنگی - هنری مساجد استان قم که امسال برای اولین بار روزه می ‌گیرند، شرکت کردند و در پایان برنامه، میثاق نامه ای توسط روزه اولی ‌ها قرائت شد.
رئیس ستاد هماهنگی کانون‌ های فرهنگی هنری مساجد کشور در این مراسم، به بیان ویژگی ها و شرایط سن تکلیف و اهمیت آن پرداخت و گفت: شما امسال به سن تکلیف رسیدید و کارهای خوب شما از جمله نماز و روزه در کارنامه عمل شما ثبت می ‌شود.
حجت ‌الاسلام ‌والمسلمین حبیب رضا ارزانی اظهار کرد: حرم مطهر حضرت معصومه(س) مکان بسیار مقدسی می باشد و ماه مبارک رمضان، ماه مهمانی خداوند متعال است که پروردگار دعاهای مومنان را در این ماه مستجاب می ‌کند.
در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن راستگو از کارشناسان کودک و نوجوان حوزه علمیه قم، برنامه هایی را در قالب شعر و داستان به مناسبت شروع تکلیف الهی برای شرکت کنندگان در این جشن اجرا کرد و شعرخوانی و اجرای سرود گروه شمیم رضوان از دیگر برنامه های این مراسم بود.

** مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی - هنری مساجد استان قم نیز در حاشیه این مراسم در گفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد: این برنامه با محوریت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) ویژه دختران و پسران عضو کانون های مساجد که به سن تکلیف رسیده اند، برگزار شد.
حجت الاسلام والمسلمین سعید روحانی با اشاره به برگزاری هر ساله این مراسم، خاطرنشان کرد: این جشن به منظور تشویق و ترغیب این افراد به انجام فرایض و تکالیف الهی است و تلاش می شود در این برنامه ها از کارشناسان خبره استفاده گردد.
امروز «جشن روزه اولی ها»، ویژه اعضای کانون های فرهنگی - هنری مساجد کشور به صورت همزمان در همه استان ها و در مساجد منتخب با شعار «گام دوم انقلاب با بچه‌ های مسجد» برگزار شد.
7406/ 6133/
انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جدیدترین عکس های 00:00 عاشقی با متن های رمانتیک