رئیس اتاق اصناف دامغان: 9 درصد صنوف فاقد پروانه کسب هستند


رئیس اتاق اصناف دامغان: 9 درصد صنوف فاقد پروانه کسب هستند

سمنان- ایرنا- رئیس اتاق اصناف شهرستان دامغان گفت: حدود 9 درصد از چهار هزار و 500 واحد صنفی فعال در قالب اتحادیه های مختلف این شهرستان فاقد پروانه کسب هستند.

حسن روحانی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: 400 واحد صنفی بدون پروانه کسب در طرح های بازرسی اتحادیه اصناف در این شهرستان شناسایی شد.
رئیس اتاق اصناف شهرستان دامغان ادامه داد: از ابتدای سال 98 تا کنون 15 واحد صنفی فاقد پروانه کسب در این شهرستان پس از تذکرهای لازم و در مدت زمان تعیین شده موفق به اخذ پروانه کسب نشدند که این واحدها از سوی اتاق اصناف پلمب شد.
روحانی تصریح کرد: سال گذشته نیز 170 واحد صنفی به علت نداشتن پروانه کسب پلمب شد.
وی به نظارت اتحادیه های اتاق اصناف با گشت های بازرسی دوره ای اشاره کرد و گفت: بازرسان اصناف به صورت میانگین در هر هفته 70 الی 80 بازرسی از واحدهای صنفی انجام می دهند که در این بازرسی ها، واحدهای متخلف شناسایی و مشکلات آن ها بررسی می شود.
روحانی اضافه کرد: امسال از 500 واحد صنفی بازرسی شده 32 مورد متخلف اقتصادی شناسایی شد که به 58 میلیون و 600 هزار ریال جریمه محکوم شدند.
وی خاطر نشان کرد: فروش اقلام غیرمجاز، گران فروشی، کم فروشی، نداشتن برچسب قیمت، صادر نکردن فاکتور برای مشتریان و تقلب در فروش، مهمترین جرایم این واحدها بود.
رئیس اتاق اصناف دامغان تصریح کرد: دوره آموزشی در خصوص کالاهای قاچاق، مکاسب اخلاق اسلامی و قانون نظام صنفی در طول سال برای بازاریان و اصناف این شهرستان برگزار می شود.
به گزارش ایرنا، 115 اتحادیه تولیدی و توزیعی در شهرستان دامغان فعالیت می کنند، این شهرستان در فاصله 115 کیلومتری شرق مرکز استان سمنان و بیش از 94 هزار نفر جمعیت دارد.
9856/6103

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تجارت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین تصاویر از دو تروریستی که در حمله پهپادی نیروهای امنیتی ایران به هلاکت رسیدند