راه مقابله با کمفروشی اینترنت
درحالی که کمفروشی شرکتهای ارائهدهنده خدمات اینترنتی توسط رگولاتوری محرز شده است، کاربران برای اطمینان از کیفیت و سرعت اینترنت خود میتوانند سرویسشان را بررسی کنند و از انطباق این شرایط با قرارداد خود مطمئن شوند.
مشترکان شرکتهای ارائهدهنده خدمات انتقال داده میتوانند از طریق لینکهای معرفی شده نسبت به سنجش شاخصهای کیفیت سرویس دریافتی خود از قبیل latency، packet loss، سرعت دانلود و آپلود اقدام کرده و در صورت عدم تطبیق موارد فوقالذکر با مقادیر مندرج در قرارداد سرویس نسبت به درج شکایت بر اساس کد رهگیری تخصیصیافته توسط سامانه اپراتور اقدام کنند.
البته رگولاتوری نیز بر اجرای این الزامات به طور دقیق نظارت میکند و مشترکان در صورت مشاهده تخلف در زمینه کمفروشی اینترنت میتوانند در تماس با سامانه ثبت و پاسخگویی به شکایات ۱۹۵ یا مراجعه به سایت 195.cra.ir شکایت خود را ثبت کنند.