عقل را جایگزین احساس کنیم* اکبر ظریفی


عقل را جایگزین احساس کنیم* اکبر ظریفی

اهواز- ایرنا- پایگاه خبری هانا نیوز روز دوشنبه مطلبی با عنوان عقل را جایگزین احساس کنیم به قلم اکبر ظریفی منتشر کرد.

آمریکا اکنون مشغول طراحی عملیات روانی -در داخل و خارج آمریکا- برای آماده کردن فضا،جهت حمله به ایران است،پس لازم است ما کنش فعالانه ای با توجه به این مهم پیش بگیریم و بیهوده در خیال مهیانبودن دائمی آمریکا برای ورود به عملیات علیه خود ،به سر نبریم.
اگر در جریان باشیم، کنگره آمریکا و بخشی از سنا،اکنون مخالفت خودشان را با عملیات نظامی علیه ایران نشان می دهند،و مدعای آنها، کارا بودن برجام در گذشته بوده است و به همین واسطه،به دنبال کشاندن ایران به پای میز مذاکره هستند تا به هر قیمتی شده، برای چیزی فراتر از محتوای برجام،با ایران به چانه زنی بپردازند و برای این کار ،ورود به صحنه جنگ را لازم نمی بینند و زیر بار هزینه این کار نمی روند.
اما ترامپ و تیم او،شرایط را به گونه ای دیگر رقم می زنند. آنها هم زمان دست کم دو کار را با هم به پیش می برند،نخست اینکه: درصحنه بین المللی مرتب نمایش و سخن از عدم جنگ دارند و جامعه بین الملل را قانع می کنند که بدون نگرانی به برنامه کنترلی آمریکا اعتماد بکنندو واقعا هم برای کوتاه مدت،یعنی دست کم تا آغاز دور دوم ریاست جمهوری ترامپ،گزینه جنگ را در روی میز ندارند و به این ترتیب،بخشی از جامعه بین الملل را که اینک همراهی با سیاست های ترامپ ندارند،کم کم برای موضع گیری روبروی ایران قانع می کنند و ایران هم اگر هوشمندانه رفتار نکند،به این طرح آمریکا،ناخواسته کمک خواهد کرد.
و دیگر اینکه:تحریم های ظالمانه و سنگین علیه ایران را به پیش خواهد برد و این مهم احتمالا ایران را در داخل با مشکلاتی مواجه خواهد کرد و پس از ظهور این مشکلات، وضع روانی جامعه ایران مهیای تقابل های فراوان داخلی و خارجی خواهدشد.
واین هردو ،به راهبرد آمریکا برای ضربه زدن به ایران کمک خواهد کرد. باری،حال چه باید کرد؟ یعنی ایران چه باید بکند؟ جنگ؟گفتگو؟ویا کاری دیگر ؟روشن است که باید کاری دیگر بکند.
اکنون شرایط جنگ-در کوتاه مدت که منتفی است. گفتگو هم با وضعی که ساختار بین الملل دارد،برای ایران عذاب آور است و از موضع ضعف به آن خواهند نگریست،هم در داخل و هم در خارج،چون گفت و گو شد ولی دیگران آن را به هم زدند، و بعضی -اروپایی ها-هم توانایی کافی برای نجات روند پیشین را ندارند.پس با پیمان شکن و ناتوان از پیشگیری ازپیمان شکنی ،بر گفتگوی تازه نتوان نشست…!
راه سوم: تقویت بنیه داخلی برای سر و سامان دادن به اوضاع در بخش های گوناگون است تا همگرایی داخلی مستحکم شود و پس از آن تقویت پیمان های دوجانبه با همسایگان و کشورهای مخالف یک جانبه روی آمریکا خواهد بود.
مدرس دانشکده خبر ایرنا اهواز
6064

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال روزانه شنبه 8 اردیبهشت 1403