چند خبر از تئاتر| معرفی دبیر جشنواره تئاتر ثمر/ لادن مستوفی به «دروغ» پیوست


چند خبر از تئاتر| معرفی دبیر جشنواره تئاتر ثمر/ لادن مستوفی به «دروغ» پیوست

محمدرضا ژیان، بنیانگذار جشنواره تئاتر ثمر طی حکمی «رضا دادویی» را به عنوان دبیر نهمین جشنواره دانشجویی و مردمی تئاتر ثمر منصوب کرد.

به گزارش خبرنگار تئاتر خبرگزاری فارس، محمدرضا ژیان، بنیانگذار جشنواره تئاتر ثمر طی حکمی رضا دادویی را به عنوان دبیر نهمین جشنواره دانشجویی و مردمی تئاتر ثمر منصوب کرد.

در متن این حکم آمده است: «با عنایت به تحصیلات، سوابق و تجارب ارزنده جنابعالی در امور فرهنگی و هنری به ویژه هنر تئاتر، به موجب این حکم به عنوان دبیر نهمین جشنواره دانشجویی و مردمی تئاتر ثمر منصوب می‌شود. امید است با توکل به خداوند متعال و بهره گیری از ظرفیت‌های موجود در ستاد برگزاری جشنواره در انجام امور محوله پیروز و سربلند باشید.

فراخوان نهمین جشنواره دانشجویی و مردمی تئاتر ثمر طی چند روز آینده و با هماهنگی اداره کل امور هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی منتشر می‌شود.

*شماره جدید فصلنامه «نمایش شناخت» منتشر شد

شماره جدید فصلنامه تخصصی سینما و تئاتر «نمایش شناخت» به سردبیری نظر احمدی منتشر شد.

شماره جدید این فصلنامه بخش‌های متعدد و متنوعی مانند گفت‌وگو با نمایشنامه نویس معاصر پرتغالی«ای جی ویلار»، گفت‌وگو با پژوهشگر برجسته ایرانی پروفسور احمد کامیابی، میزگردی با حضور محمدرضا خاکی و چند تن دیگر از صاحب نظران حوزه تئاتر و فلسفه درباره آرا و آثار فیلسوف و نمایشنامه‌نویس معاصر فرانسوی الن بدیو، بخش‌های از جلد دوم کتاب تاریخ اجتماعی سیاسی تئاتر ایران نوشته زنده یاد مجید فلاح زاده را دربردارد.

همچنین در بخش ویژه این شماره ترجمه دو نمایشنامه از نویسندگان معاصر آمریکایی از جمله نمایشنامه دشمنان نوشته رچ اورلاف منتشر شده است. سایر بخش‌های این نشریه می‌توان به پرونده‌هایی پیرامون تئاتر و فلسفه، تئاتر فمینیستی، تئاتر ابسورد و... اشاره کرد. شماره۲و۳ فصلنامه نمایش شناخت در یک مجلد و در۱۸۰صفحه منتشر شده است. علاقمندان می‌توانند این نشریه را از طریق پخش ققنوس یا کتابفروشی‌های معتبرسراسر کشور تهیه کنند.

*افشین هاشمی «هملت، شاهزاده اندوه» را روایت می‌کند

محمد عاقبتی قصد دارد نمایش «هملت، شاهزاده اندوه» با بازی افشین هاشمی را از ٨ خرداد (تنها به مدت هفت شب) در تماشاخانه سپند روی صحنه ببرد.

نمایش «هملت، شاهزاده اندوه» نوشته محمد چرمشیر باز خوانی «هملت» شکسپیر است که با کارگردانی محمد عاقبتی و بازی افشین هاشمی پیش از این در داخل و خارج از کشور به صحنه رفته و مورد استقبال علاقه‌مندان به تئاتر قرار گرفته است.

این اثر که به تازگی تور جدید اجراهای خود در آمریکا را به پایان رسانده، قرار است از ٨ تا ١٣ خرداد، ساعت ٢١ در سالن شماره ٢ تماشاخانه سپند روی صحنه برود. اجرای یک هفته‌ای «هملت، شاهزاده اندوه» پایانی بر اجراهای این اثر نمایش، که اولین بار ده سال پیش در فستیوال مونولیو روی صحنه رفت، خواهد بود.

فروش بلیت این اثر نمایشی توسط سامانه تیوال انجام می‌شود.

*«مردی در آینه»؛ فردا پذیرای خبرنگاران و عکاسان خواهد بود

نمایش «مردی در آینه»، به نویسندگی سیدجواد هاشمی و کارگردانی علی سلیمانی اجرای خود را از ۲۵ اردیبهشت در تالار وحدت آغاز کرده است و فردا سه‌شنبه ۳۱ اردیبهشت پذیرای خبرنگاران و عکاسان خواهد بود.

این نمایش کاری از گروه هنری ایلیا ویژه ماه رمضان تولید شده است و در آن بازیگرانی همچون علی سلیمانی، سیروس همتی، علی یعقوب‌زاده و سبا سلیمانی و ... به ایفای نقش می‌پردازند.

«مردی در آینه» داستان حارث بن سجیه یکی از مخالفان سرسخت علی(ع) است که در برابر شفقت و مهربانی امیرالمؤمنین(ع) همچنان اصرار بر دشمنی و کینه‌توزی با آن حضرت را دارد تا اینکه در روند نمایش نسبت به ایشان به معرفتی دست پیدا کرده و اصطلاحاً از دشمنی خود پشیمان و نادم شده و توبه می‌کند.

نمایش «مردی در آینه» به تهیه‌کنندگی علی رضوانی تا ۸ خرداد هر روز ساعت ۱۸:۳۰ در تالار وحدت به روی صحنه خوهد رفت.

*لادن مستوفی به «دروغ» پیوست

لادن مستوفی به زودی با نمایش «دروغ» نوشته فلوریان زلر به کارگردانی آریان رضایی روی صحنه می‌رود.

پیش از این نیز افشین هاشمی به عنوان یکی از بازیگران اصلی نمایش معرفی شده بود و به زودی اسامی سایر بازیگران و عوامل نمایش منتشر خواهد شد.

نمایش دروغ به زودی در یکی از سالن‌های معتبر تهران اجرا خواهد شد. آریان رضایی کارگردان این نمایش تاکنون نمایش‌های متعددی چون دیور ، خداحافظ، برلین، دستت را به من بده و رپرتوارهای مونو/شورایی را به روی صحنه برده است.

*«آپرکات» میزبان خبرنگاران و منتقدان تئاتر

نمایش «آپرکات» به کارگردانی «محمدرضا قلیپور» روز دوشنبه، ۳۰ اردیبهشت میزبان اهالی رسانه و منتقدان تئاتر خواهد بود.

نمایش «آپرکات» با بازی بهروز بقایی، فرشته فرشاد، عماد عابدی، فریناز صراف و تهیه کنندگی نشر آواژ تا ۱۳ خرداد به مدت ۹۵ دقیقه در سالن خلیج فارس فرهنگسرای نیاوران به روی صحنه می‌رود. همچنین منوچهر والی‌زاده و زهرا داوودنژاد در مقام صداپیشه با این نمایش همکاری دارند.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات و متن تبریک روز جهانی خلبان به همسرم و عشقم + عکس نوشته و استوری