نامناسب بودن وضعیت پسماند در همه شهرهای گیلان


نامناسب بودن وضعیت پسماند در همه شهرهای گیلان

معاون عمرانی استاندار گیلان با بیان اینکه وضعیت پسماند در هیچ کدام از شهرهای گیلان مناسب نیست، گفت: اعتبارات مناسبی برای حوزه محیط زیست و پسماندها تخصیص می‌یابد.

به گزارش ایسنا، علی اوسط اکبری مقدم در حاشیه بازدید از کارخانه کمپوست بندرانزلی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه وضعیت پسماند در هیچ کدام از شهرهای گیلان مناسب نیست، اظهار کرد: با توجه به بازدید امروز شاهدیم وضعیت پسماند در کارخانه کمپوست این شهرستان از وضعیت مناسب‌تری برخوردار است و در مقایسه با سایر شهرهای گیلان بهتر مدیریت می‌شود، اما در حد ایده آل ها نیست.

وی با اشاره به اینکه مهمترین موضوع، تصفیه خانه شیرآبه است که باید هرچه سریع‌تر به بهره برداری برسد، تصریح کرد: ضروری است "ریجکت هایی" که از این کارخانه به دست می‌آید ساماندهی شود و مراکز دفن نیز پوشش داشته باشند.

معاون عمرانی استاندار در ادامه با بیان اینکه با توجه به پوشش گیاهی اطراف این کارخانه، شیرابه‌های این "ریجکت ها" نسبت به زباله اصلی کمتر است، گفت: اما این امر سبب می‌شود درختان اطراف آسیب ببیند و ما هم وظیفه داریم از آنها حفاظت کنیم.

اکبری مقدم با تاکید بر اینکه مقرر شد بخش‌هایی از زمین مجاور کارخانه که فاقد پوشش گیاهی است به این کارخانه اضافه شود و سپس با ایجاد دیواره حفاظتی مانع آسیب رساندن شیرآبه به پوشش گیاهی همجوار شویم، افزود: مقدمات این امر باید از طرف منابع طبیعی فراهم شود تا دیگر شاهد خشک شدن درختی نباشیم زیرا حیات انسان‌ها به جنگل و طبیعت وابسته است.

وی خاطر نشان کرد: اگر علاقه مند به زندگی خودمان و آیندگان هستیم باید به حفظ محیط زیست توجه ویژه ای داشته باشیم و باید با تأمین منابع شاهد باشیم که ریجکت ها و به تبع آن دفن زباله به حداقل برسد.

معاون عمرانی استاندار با بیان اینکه ۴ میلیارد تومان اعتبار برای کارخانه کمپوست انزلی در سفر رئیس جمهور به گیلان مصوب شد که منتظر تخصیص آن هستیم، گفت: در بودجه بندی تخصیص‌ها که پس از ۳۱ تیر ماه صورت می‌گیرد شاهد خواهیم بود که برای حوزه محیط زیست و پسماند اعتبار مناسبی اختصاص خواهد یافت.


انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)