خشم، قطعه گمشده پازل حادثه


خشم، قطعه گمشده پازل حادثه

خشونت، دوستی های خیابانی، هیجانات دوران نوجوانی، بهانه ای شدند تا برای امیرحسین هفده ساله نابینایی را به ارمغان آورند.


شهرآرا آنلاین - راحله حسین زاده| او و دوستانش تصور نمی کردند یک خودنمایی ساده و متلک گویی مقابل مدرسه دخترانه به فرو رفتن چاقو در چشم چپ امیر و زخمی شدن ابوالفضل و امین از سوی اراذل و اوباش محل منجر شود.

لات های کوی امیر که سابقه نزاع در محله را در کارنامه خود دارند و چاقو در جیبشان خبر از شرارت آن ها می دهد این بار به بهانه ایجاد آزار و اذیت امیرحسین و دوستانش برای دختران، سعی در خودنمایی داشتند و در کوچه ای نزدیک به مدرسه، این دانش آموزان را مورد ضرب و جرح قرار دادند و پس از آن هم پا به فرار گذاشتند.

یک چشم امیرحسین برای همیشه بر روی زیبایی های دنیا بسته شد. تاریکی که به گفته «دکتر سید مجتبی حورایی، روان شناس خانواده» بهای گزافی برای یک اشتباه و کنترل نکردن هیجانات دوران جوانی و غرایز جنسی بود.

اما راه حل کنترل کردن این هیجانات چیست؟ راهکار خانواده برای هدایت درست اشخاص در فاصله زمانی بلوغ تا ازدواج چه می تواند باشد؟ نظام آموزشی چه اندازه در آمادگی دانش آموزان برای زندگی می تواند نقش داشته باشد؟

جوانان را مهیای ازدواج کنید

دکتر حورایی معتقد است خانواده بیشتر از اینکه دغدغه درس و کنکور فرزندان خود را داشته باشند باید آن ها را برای ازدواج آماده کنند. با کمتر کردن فاصله زمانی بلوغ و ازدواج، ناهنجاری ها کاهش می یابد.

او خانواده ها را دعوت کرد تا نگرش خود را به فرزندانشان تغییر دهند و در کنار دروس مدرسه به آن ها درس زندگی را نیز بیاموزند تا مهیای ازدواج و پذیرش مسئولیت در آینده شوند.

اما ازدواج برای بسیاری از افراد در شرایط فعلی جامعه امری محال به نظر می رسد به خصوص برای پسران با سن و سال کمتر که هیچ گونه آمادگی برای پذیرش مسئولیت یک زندگی را ندارند. موضوعی که این روان شناس خانواده ضمن تائید آن، اشتغال جوانان و پر شدن اوقات فراغت آنان را راه حلی برای کاهش ناهنجاری ها و بزهکاری های جامعه دانست و معتقد است، زمانی که اوقات فراغت زیاد باشد و جوانان مسئولیتی برعهده نداشته باشند فضا برای گرایش به مصرف مواد مخدر، دوستی با افراد ناباب و رفتارهای پرخطر زیاد می شود.

حورایی گسترده شدن پوشش ها و ارتباطات نامناسب در جامعه و وجود فضای مجازی را از عوامل تقویت کننده هیجانات جوانی دانست که می توانند تحریک کننده برای دوستی ها و ارتباط با جنس مخالف باشند که در صورت وجود جامعه پاک و فضای خانواده مثبت شاهد بسیاری از هنجارشکنی ها نخواهیم بود.

خشم، قطعه گمشده پازل حادثه

این روان شناس معتقد است عصبانیت و خشم قطعه دیگر پازل این حادثه بوده است که در کنار هیجانات و غرایز عاطفی جوانان می تواند زمینه ساز بسیاری از اتفاقات مانند ماجرای چاقو در چشم امیر شود که نیاز است راهکارهای کنترل خشم در مدرسه و خانواده به جوانان آموزش داده شود تا در مواقع عصبانیت، بتوانند احساسات خود را مدیریت کنند.

او تقویت اعتقادات دینی و رشد جوانان از لحاظ معنوی را در محیط خانواده مهم دانست و گفت که وجود بایدها و نبایدها در زندگی افراد یک مانع درونی در برابر روابط و دوستی های غلط با جنس مخالف ایجاد می کند.

.................................................

دستگیری چاقوکشان کوی امیر

خشم، قطعه گمشده پازل حادثهمحمدجواد ابوعطا| فقط یک هفته توانستند در خوش خوشان چاقوکشی شان غرق شوند و آن را به پرونده شرارت های شان اضافه کنند. خودشان هم اعتراف کردند که می دانستیم دستگیر می شویم، ولی نه به این زودی. دیروز که قصد داشتیم به پرونده شرارت هایی از جنس نزاع کوی امیر بپردازیم و آن را تحلیل کنیم، همزمان فرمانده انتظامی مشهد از دستگیری متهمان این پرونده خبر داد.

ســـــرهنـــــگ اکبرآقابیگی با اشاره به دستگیری متهمان اعلام کرد که این افراد ٢جوان هجده و نوزده ساله هستند و بعد از دستگیری از سوی افسران کلانتـــــری آبکوه به جرمشان اعتراف کردند.متهمان بعد از پذیرفتن اتهامشان گفتند که در آن درگیری به چند دانش‌آموز حمله و یکی از آن‌ها را با چاقو زخمی کرده‌اند.

از آنجا که علاوه بر این ٢متهم، افراد دیگری نیز در این نزاع دسته‌جمعی شرکت داشته‌اند، افسران کلانتری آبکوه مشهد به دستور سرهنگ‌آقابیگی، موظف شدند تا دامنه تحقیقات خود را گسترش دهند و سایر متهمان را نیز دستگیر کنند.تحقیقات از متهمان برای روشن شدن علت درگیری آغاز شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه حوادث

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


زشتی 9 ملکه زیبایی جهان بدون آرایش ! + عکس های قبل و بعد از مسابقه