چه کسی کفش طلای لیگ هجدهم را تصاحب می کند؟!


چه کسی کفش طلای لیگ هجدهم را تصاحب می کند؟!

لیگ برتر فوتبال ایران، جام خلیج فارس، به ایستگاه پایانی خود رسید و و در این میان، علاوه بر رقابت حساس تیم ها در هفته ی پایانی برای قهرمانی، کسب سهمیه و بقاء در لیگ، رقابت مدعیان آقای گلی بر سر کسب عنوان آقای گلی و کفش طلای لیگ هجدهم نیز دیدنی خواهد بود.

به گزارش فرتاک ورزشی،

کی روش استنلی، لوسیانو پریرا و علی علیپور سه مدعی اصلی آقای گلی لیگ می باشند که در ذیل به شرح شرایط و شانس آقای گلی هریک خواهیم پرداخت.

*کی روش استنلی سوارز*

مهاجم برزیلی و 31 ساله ی سپاهان از زمان آمدن به لیگ ایران عملکرد درخشانی را از خود به جا گذاشته و در هر دو تیم اصفهانی سپاهان و ذوب آهن، توانسته مثمر ثمر باشد.

مهاجم طلایی پوشان اصفهانی در 29 بازی گذشته موفق شده 15 گل به ثمر برساند و در صدر جدول گلزنان لیگ برتر فوتبال ایران قرار گیرد.

این مهاجم بلندقامت که تبحر بالایی در سرزنی و بازکردن دروازه ی حریفان دارد، در چهار دیدار گذشته ی تیمش در لیگ برتر سه گل به ثمر رساند(دو گل برابر سایپا و یک گل برابر ماشین سازی) و در صورتی که در هفته ی پایانی لیگ و در دیدار حساس تیمش برابر تیم سقوط کرده ی استقلال خوزستان بتواند به روند خوب هفته های اخیر خود ادامه دهد، می تواند عنوان آقای گلی لیگ هجدهم را نصیب خود کرده و چه بسا موجب قهرمانی طلایی پوشان در لیگ برتر گردد.

با توجه به این که کی روش در صدر جدول گلزنان قرار دارد و در هفته ی آخر نیز با سپاهان برابر تیم قعرجدولی و نه چندان با انگیزه صف آرایی می کند، می توان گفت این مهاجم برزیلی از بخت خوبی برای تصاحب کفش طلای لیگ برتر برخوردار است.

* لوسیانو پریرا مندز*

مهاجم کهنه کار و باتجربه ی فولاد خوزستان که اکنون می توان او را یکی از با سابقه ترین خارجی های لیگ بدانیم، در نیم فصل دوم لیگ رشد قابل توجهی داشت و با درخشش خیره کننده در ترکیب فولاد، توانست تدریجا آمار گلزنی خود را بهبود بخشد و آرام و بی سر و صدا خود را به صدر جدول گلزنان لیگ نزدیک کند.

مهاجم سیه چرده و برزیلی فولاد خوزستان از زمان آمدن به لیگ کشورمان همواره مهاجم باکیفیتی نشان داده و چه در فولاد و چه در سایر تیم ها کیفیت مناسب و شم بالای گلزنی خود را به رخ کشیده است.

شیمبا 36 سال دارد و علیرغم سن بالایش همچنان باطراوت و گلزن ظاهر می شود و حال با 14 گل در رده ی دوم جدول گلزنان لیگ هجدهم قرار دارد و از مدعیان جدی کسب عنوان آقای گلی به شمار می رود.

پریرا در چهار هفته ی گذشته در تمام دیدارها موفق به گلزنی شد(چهار گل در چهار بازی) تا آمادگی خود را به رخ رقیبانش بکشد.

لوسیانو پریرا در هفته ی آخر لیگ به همراه فولاد در اهواز و استادیوم زیبای فولاد آرنا مقابل تراکتورسازی تبریز قرار خواهد گرفت و کار نسبتا سختی برای گلزنی برابر تراکتور و رسیدن به آقای گلی لیگ دارد، هرچند باید منتظر لغزش رقبا نیز باشد.

*علی علیپور*

مهاجم پرسپولیس و آقای گل فصل گذشته ی لیگ برتر هرچند در فصل جاری نتوانست کیفیت و درخشش فصل گذشته ی خود را تکرار کند، اما همچنان یکی از مدعیان جدی کسب کفش طلای لیگ به محسوب می شود.

علیپور 14 گل تا بدین جای فصل به ثمر رسانده و در چهار هفته ی گذشته نیز دو بار موفق به گشودن دروازه ی حریفان شده است.

علیپور در هفته ی پایانی به همراه پرسپولیس در جم برابر پارس قرار خواهد گرفت و این شانس را دارد تا با گلزنی در این دیدار و در صورت توقف سایر مدعیان آقای گلی، دبل خود در کسب عنوان آقای گلی لیگ را به همراه هتریک احتمالی تیمش در قهرمانی جشن بگیرد.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک ورزشی کلیک کنید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگها