وظیفه ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر فرهنگ‌سازی برای این فریضه است


وظیفه ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر فرهنگ‌سازی برای این فریضه است

حجت الاسلام محبی با تشریح برنامه‌های ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر، گفت: این ستاد موظف به فرهنگ‌سازی این فریضه است نه آنکه با منکرات برخورد کند. وظایف و اقدامات ما به خوبی به مردم معرفی نشده است.

به گزارش خبرنگار گروه قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام «جلیل محبی» در نشست خبری تشریح برنامه های ستاد امر به معروف و نهی از منکر، که امروز ۲۵ اردیبهشت ماه در محل نمایشگاه بین المللی قرآن کریم برگزار شد با بیان اینکه ماموریت اصلی ستاد امر به معروف و نهی از منکر، آموزش نوع مطالبه گری مردم از مسئولان است، گفت:فعالیت های اجتماعی و رسانه ای در حوزه امر به معروف و نهی از منکر مردم به مردم نیز داریم.
دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر افزود: آموزش نحوه صحیح تذکر دادن به دیگران و آموزش نحوه صحیح پذیرفتن تذکر دیگران است.
وی تصریح کرد: ستاد امر به معروف و نهی از منکر ستاد فرهنگ سازی این فریضه است. این ستاد وظیفه برخورد با منکرات را ندارد.
وی ابراز کرد: فضای مجازی و رسانه ها قدرت زیادی دارند و ما تلاش داریم از این ظرفیت برای احیای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه استفاده کنیم.

همچنین، حجت الاسلام «میرزایی» در ادامه این نشست با بیان اینکه وظایف ستاد امر به معروف و نهی از منکر به خوبی به اطلاع مردم نرسیده است، گفت: مقام معظم رهبری درباره اتفاقات دی ماه ۹۶ فرمودند که عمده مطالبات مردم، به حق بود.

معاون اجتماعی و مطالبه گری ستاد امر به معروف و نهی از منکر افزود: ما با آموزش نحوه درست امر به معروف و نهی از منکر، سعی می کنیم آموزش تخصصی در حوزه های مختلف داشته باشیم.
وی اضافه کرد: مجموعه های مردمی قدرت دارند و می توانند تا در مورد تخلفات مختلف ورود کنند.
میرزایی تصریح کرد: ما می خواهیم اطلس مطالبات مردم را شناسایی کنیم تا گروه های مردمی برای رفع مشکلات مختلف به صورت تخصصی عمل کنند.
وی بادآور شد: نحوه برخورد علمی با فساد سیستمی، اداری و اقتصادی نیازمند ورود نخبگان با اتخاذ رویکرد حل مساله است. برخورد قهری با منکرات باید کنار گذاشته و امر به معروف ایجابی جایگزین آن شود.
میرزایی در ادامه بیان کرد: طلبه ها برنامه خنده حلال را در شهرستان فردوس اجرا کردند به طوری که مردم در فردوس برای عروسی های خود از این طلاب دعوت می کنند.
وی اضافه کرد: حمایت اقتصادی و مالی از گروه های آمر به معروف و ناهی از منکر، از جمله وظایف ستاد امر به معروف و نهی از منکر است.
معاون اجتماعی و مطالبه گری ستاد امر به معروف و نهی از منکر اضافه کرد: شورای امر به معروف و نهی از منکر باید طبق قانون در همه دستگاه ها تشکیل شود.
وی خاطرنشان کرد: مردم نسبت به کارکنان و کارکنان نسبت به کارکنان، باید امر به معروف و نهی از منکر کنند بدون اینکه مشکلی پیش بیاید یا بحث زیر آب زنی مطرح شود.
پایان پیام/9

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صد سند از آلمان هیتلری: انگیزه های جنگ جهانی دوم