تسلط ارتش سوریه بر روستای الحویز در استان حماه


تسلط ارتش سوریه بر روستای الحویز در استان حماه

تهران - ایرنا - ارتش و نیروهای مسلح سوریه روستای الحویز در شمال غرب حماه را از اشغال تروریست ها آزاد کردند.

رسانه های سوری چهارشنبه شب اعلام کردند که ارتش و نیروهای مسلح سوریه در ادامه مبارزه با گروه تروریستی تحریرالشام (جبهه النصره) و تروریست های هم پیمان، بر روستای الحویز در شمال فرودگاه کشاورزی الشریعه مسلط شدند.
ارتش سوریه روز گذشته نیز روستاهای حمرا، مهاجرین، الشریعه و فرودگاه کشاورزی آن را و روز دوشنبه نیز مناطق الهواش، تل هواش و الجابریه در جنوب غرب ادلب را پاکسازی کرده بود.
ارتش سوریه در روزهای اخیر عملیات خود را در استان ادلب تحت اشغال تروریست ها پس از چند روز گلوله باران شدید و انهدام انبارهای مهمات و مراکز تجمع تروریست ها آغاز کرده است.
نیروهای سوری از روز شنبه 21 اردیبهشت موفق شدند تا در جریان عملیات خود وارد بخش اداری جنوب استان ادلب در شمال غرب این کشور شده و دو روستای العریمه و میدان غزال را آزاد کنند.
'عماد خمیس' نخست وزیر سوریه نیز با حضور در مجلس این کشور از آغاز عملیات برای آزادی ادلب خبر داد.
استان کوهستانی سرسبز و مرزی ادلب یک و نیم میلیون جمعیت از 24 میلیون جمعیت سوریه را در خود جای داده است و 11 درصد از خاک این کشور را با 185 هزار کیلومتر مربع تشکیل می دهد.
این استان از سال 1390 شاهد ناآرامی ، قتل و جنایت تروریست ها علیه نیروهای نظامی و امنیتی سوریه با حمایت برخی کشورهای همسایه این کشور بود که به دنبال اوج گیری بحران سوریه در فروردین سال 1394 پس از سازماندهی شماری از تروریست ها در ترکیه به صورت کامل به اشغال تروریست ها درآمد.
همچنین نیروهای ارتش سوریه در ادامه عملیات خود روستاهای التوبه ، الشیخ ادریس و جب سلیمان در شمال غرب حماه و مناطق جنوبی شرقی استان ادلب را نیز آزاد کردند.
سوریه بارها بر عزم خود برای آزادی سراسر این کشور از دست تروریست ها و اشغالگران تاکید کرده است.
شبک**6116**1392

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان