ریس تاک؛ نوید عباسی چهارده چریکی


فرمول یک ایران – تیم فرمول یک ایران به عنوان بزرگترین سایت خبری موتوراسپورت در ایران با در نظر گرفتن سیاست های جدیدی برای فصل 2019، قصد این را دارد که با معرفی و حمایت از نخبگان و جوانان مستعد ایرانی و اطلاع رسانی از آخرین اخبار مرتبط به آنها حمایت های لازمه را از آنها به عمل آورد. در سومین قسمت از این سری برنامه که با نام ریس تاک آنرا دنبال می...

فرمول یک ایران – تیم فرمول یک ایران به عنوان بزرگترین سایت خبری موتوراسپورت در ایران با در نظر گرفتن سیاست های جدیدی برای فصل 2019، قصد این را دارد که با معرفی و حمایت از نخبگان و جوانان مستعد ایرانی و اطلاع رسانی از آخرین اخبار مرتبط به آنها حمایت های لازمه را از آنها به عمل آورد. در سومین قسمت از این سری برنامه که با نام ریس تاک آنرا دنبال می کنیم میزبان نوید عباسی چهارده چریکی از جوانان آینده دار موتوراسپورت ایران هستیم.

ریس تاک؛ نوید عباسی چهارده چریکیریس تاک؛ نوید عباسی چهارده چریکی نوید عباسی چهارده چریکی

نویدجان خودتو معرفی کن واسه مردم و بگو چند سالته و کجای ایران زندگی می کنی!؟انگیزت برای اینکه وارد مسابقات اتومبیلرانی بشی چی بوده؟

سلام خدمت تیم فرمول ۱ و خوانندگان عزیز
بنده نوید عباسی چهارده چریکی، ۱۹ سال سن دارم و ساکن اهواز هستم. از زمان کودکی انقدر دور تعمیر ماشین پدرم بودم(مرسدس بنز w124) که میدونستم وقتی بزرگ تر شدم یه جای زندگیم به ماشین و رانندگی گره میخوره و از اون جایی که پدرم مهندس مکانیک بود یجورایی عشق ماشین بودن و تعمیر کردن از ملزومات محسوب میشد.

انگیزت برای اینکه وارد مسابقات اتومبیلرانی بشی چی بوده؟

حقیقتن من علاقه ای به کارتینگ نداشتم و تحت تاثیر سری فیلم های سریع و خشن ، تقویت کردن هر وسیله چهار چرخی رو توی ذهنم مرور میکردم.

از کی و کجا تمرینات رو شروع کردی؟ درس رو هم موازی با مسابقات ادامه میدین یا اینکه نه فقط متمرکزی روو ورزشی که تووشی؟

به صورت تفریحی به پیست کارتینگ میرفتماما بعد از اینکه دوره های مقدماتی آموزش کارتینگ رو زیر نظر استادم آقای امیر خیاطین از پیسکوت های رالی گذروندم به اهمیت این رشته پی بردم و وقتی ۱۵ سالم بود بعد از مقام اوردن توی مسابقات رنتال ،رفته رفته با کار کردن و جمع کردن پس انداز تونستم ماشین مسابقه م رو بخرم که CRG مدل ۲۰۰۶ بود با موتور روتکس ۱۲۵cc، یواش یواش با تمرین توی پیست به فکر شرکت توی مسابقات کشوری افتادم و از اونجایی که هم درس میخوندم باید بین این دو یکی رو انتخاب میکردم که مسلما مسابقه دادن بود. تا چیزی رو از دست ندی چیزی رو بدست نمیاری البته با قبول شدن توی دانشگاه دولتی و رشته مکانیک خودرو به هدفم هم رسیدم. اولین مسابقه این که شرکت کردم از اخر دوم شدم یعنی یه نتیجه خیلی بد که بدلیل مکانی که من رانندگی رو یاد گرفتم بود.

ریس تاک؛ نوید عباسی چهارده چریکیریس تاک؛ نوید عباسی چهارده چریکی نوید عباسی چهارده چریکی

آیا شهری که هستی تجهیزات لازم و پیستی که ابتدایی ترین نیازهات رو براورده کنه رو داره یا اینکه باید بری به یه شهر دیگه واسه این کار؟

پیست اهواز که به دلیل لیز بودن اسفالت و آب و هوای مخصوص خودش (گرد و خاک) همیشه بیش فرمانی (دریفت) رو توی هر پیچ واسه ماشین به به همراه داشت. که دقیقا توی پیست ازادی برعکس بود که همین باعث میشد من انقدر عقب بیفتم البته بعد از چند مسابقه تونستم تا مقام چهارم پیش برم اما باز هم مدل پایین ماشینم مانع کسب نتیجه بهتر میشد.فراموش نکنیم که استرس رفت و برگشت و ۱۰۰۰ کیلومتر فاصله تهران تا اهواز هم یه گوشه قضیه فشار خودشو میورد و چون من محصل بودم تایم تمرین محدود کار رو سخت تر میکرد.

اردوهای داخلی داریم اصلا واسه حمایت از استعداد های جوان موتوراسپرت یا اینکه نه اصلا چنین چیزی نداریم؟

متاسفانه هیئت اتومبیل رانی خوزستان هیچ کمک و حمایتی از رشته کارتینگ نمیکنه در صورتی که توی هر مسابقه حداقل یک سکو به خوزستان تعلق داره و این خودش جای تاسف داره که حتی در بعضی موارد سنگ هم جلوی راه ورزشکار میاندازند. تنها حامیان من خوانوادم ، استاد عزیزم اقای خیاطین ،هم تیمی بنده اقای ایلیا برون و آقای مهندس نوروزی بود که با خودروی شخصی من و چند ورزشکار دیگه رو از اهواز به تهران میبرد و برمیگردوند و زحمت تعمیر و تنظیمات خودرو رو به عهده میگرفتند.

ریس تاک؛ نوید عباسی چهارده چریکیریس تاک؛ نوید عباسی چهارده چریکی نوید عباسی چهارده چریکی

تمرینات بدنسازیت چطوریه و چقدر جدیش میگیری؟

بدنسازی خیلی برای این رشته مهم هستش مخصوصا قسمت دست ،ساعد ، و قفسه سینه چون ماشین های کارتینگ سیستم تعلیق ندارند و سر پیچ های فشار جانبی (G Force) زیادی به بدن راننده وارد میشه و تک تک دست انداز های جاده به قفسه سینه و دنده هاتون منتقل میشه که اگه بدن ورزیده ای نداشته باشید بدجور اسیب میبینید که خودم چهار عدد دنده شکسته شده رو توی پرونده ام دارم.

هزینه های این ورزش چقدر بوده برات و چقدر طول کشید تا اسپانسر بگیری؟

رشته اتومبیل رانی هزینه های سنگین ش که بر هیچ کس پنهان نیست، هر یک دست لاستیک کارتینگ حدود سه میلیون تومان پای راننده آب میخوره (بگذریم از خرابی های دم خط استارت ، خرابی موتور و…) که پدر من کلی کمکم کرد تا بتونم از پس این هزینه ها بر بیام، بعد از گذروندن یک فصل کامل و کسب مقام چهارم سال در کلاس سینیور.

آقای مهندس شاملی عزیز مدیر عامل شرکت اویلا به بنده کمک کرد و با حضورم در تیم گلرنگ موتور اسپورت تونستم ماشین بهتری تهیه کنم تا توی کورس رقابت باشم.

جاداره اضافه کنم که آقای شاملی غیر از رشته کارتینگ توی رشته های دریفت، رالی، ریس و اسلالوم هم حامی ورزشکاران زیادی شده و من از طرف تمامی ورزشکاران نهایت تشکر و قدردانی رو از جناب شاملی دارم.
فصل ۲۰۱۸ با توجه به تحریم ها و مشکلات به وجود آمده با چهار مسابقه فصل را بستند و بنده در یکی از مسابقه ها مقام سوم رو کسب کردم.

ریس تاک؛ نوید عباسی چهارده چریکیریس تاک؛ نوید عباسی چهارده چریکی نوید عباسی چهارده چریکی

اسپانسرهایی که هستند توو ایران تعدادشون زیاده؟ تو از هیچ کدومشون برخوردار هستی؟ چقدر سخته بدست اوردنشون و همینطور نگه داشتنشون!؟

توی رشته کارتینگ واقعا جای اسپانسر ها خالی هست و از اون جایی که ۹۰٪ مسابقات بخش مستقیم تلویزیونی میگیرند باعث تعجبه!! گرونی این رشته هم شرکت کردن بدون اسپانسر رو تقریبا غیر ممکن کرده و اگه بدون اسپانسر شرکت کنید اخر جاده به جیب خالی برخورد میکنید.

برنامت برای سال 98 چیه؟ قدم بعدی که فکر میکنی برات تغییر ایجاد می کنه چی می تونه باشه؟

برنامه ام برای سال ۹۸ شرکت توی مسابقات کشوری هستش تا مقام و تجربه بیشتری کسب کنم. قدم بعدی هم شرکت توی مسابقات برون مرزی و رقابت با قهرمانان جهانه که با این نوسانات ارز تقریبا غیرممکنه ولی من هنوز امید دارم و به تمریناتم ادامه میدم.

کی بیشتر از همه حمایتت میکنه و موقعی که به نتیجه نمیرسی بهت امید دوباره بلند شدن میده؟

خانواده ام، چه وقتی که به دلیل نقص فنی اخر میشدم و بلعکس مقام می آوردم بنده رو حمایت کردن و ازشون نهایت تشکر رو دارم.

راننده های مورد علاقت چه کسایی هستند؟ چه تیمی رو دوس داری؟

اسطوره های رانندگی من ایرتون سنا و جیم کلارک هستند که مطمعنم باهاشون آشنایی دارید در غیر اینصورت حتما پیشنهاد میکنم فیلم ها و مستند هایی که درباره شون ساخته شده رو تماشا کنید توی این فصل هم چارلز لکلرک و ولتری بوتاس رو دنبال میکنم.

دوست داری وارد فرمول یک بشی؟تا الان به گرایش های دیگه موتوراسپرت علاقه نداشتی مثل رالی، نسکار، ایندی؟

بالاترین هدف من حضور توی فرمول ۱ هست و رشته ای غیر از فرمول ۱ رو دنبال نمیکنم البته از تجربه کردن رشته رالی خوشم میاد اما بسیار رشته چالش برانگیز و صد البته پرهزینه تری نسبت به کارتینگ هستش.

علاقه ای به موتورسواری داری؟ به شرکت در رقابت های موتورسواری فکر کردی؟

علاقه ای به موتور سواری ندارم و مسابقاتش هم به صورت منظم دنبال نمیکنم

ریس تاک؛ نوید عباسی چهارده چریکیریس تاک؛ نوید عباسی چهارده چریکی نوید عباسی چهارده چریکی

خارج از دنیای موتوراسپرت، خودروی محبوبت چه خودروییه؟

۲۰۱۸پورشه ۹۱۱ جی تی اس
مرسدس بنز E500 برابوس۱۹۹۴
و دوج چارجر ۱۹۶۹ از خودرو های محبوب من هستن.

به نظرت امسال کدوم راننده و کدوم تیم قهرمان جهان فرمول یک میشن؟

هنوز اول فصل هستیم اما لکلرک نشون داد پتانسیل ش رو داره البته بدشانسی هم همین طور داره دنبالش میاد، به نظرم هنوز زوده که بخوایم قضاوت کنیم.

مرسی از توجه تون به ورزشکار ها و حمایت تون از رشته اتومبیلرانی. امیدوارم با حضور پررنگ تر اسپانسر ها و هموار تر شدن مسیر، شاهد شکوفایی استعداد های نهفته توی کشور باشیم.

ما ازت حمایت می کنیم در همه زمان ها، بهت افتخار می کنیم پرچمدار

همینطور هم از تمام کسانی که نوید عزیزمون رو حمایت کردن تشکر می کنیم، امید به اینکه حمایت ها بیشتر و بهتر صورت گیرد.

این نوشته را به اشتراک بگذارید:

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه موتورسواری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا