اجرای آبیاری نوین و اصلاح الگوی کشت محدودیت اعتباری ندارد


اجرای آبیاری نوین و اصلاح الگوی کشت محدودیت اعتباری ندارد

سمنان- ایرنا- رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: محدودیت اعتباری برای نصب سامانه های نوین آبیاری و اصلاح الگوی کشت در اراضی کشاورزی استان سمنان وجود ندارد.

سید حسن میرعماد عصر چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در سه سال گذشته بیش از 25 هزار هکتار از اراضی کشاورزی سمنان به سامانه های نوین آبیاری تجهیز شد که این روند برای سال جاری هم ادامه می یابد.
وی با بیان اینکه بیش از 85 درصد از آب تولیدی استان سمنان در بخش کشاورزی مصرف می شود، گفت: با اصلاح الگوی کشت باید میزان هدررفت آب در این بخش از اقتصاد سمنان را کاهش داد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان ادامه داد: به ازای یک هکتار 40 تا 70 میلیون ریال تسهیلات بدون بازپرداخت برای اجرای اصلاح الگوی کشت در سال جاری به کشاورزان استان پرداخت می شود.
میرعماد با بیان اینکه بهره برداران نسبت به اصلاح الگوی کشت و خودداری از آبیاری زمین به صورت غرقابی در سمنان علاقه ای نشان نمی دهند، افزود: بیش از 60 درصد از عرصه های کشاورزی استان در زمان حاضر به صورت غرقابی آبیاری می شود.
وی تصریح کرد: سمنان از استان های کم آب کشور است که با اصلاح الگوی کشت و تجهیز اراضی کشاورزی استان به سامانه های نوین آبیاری می توان چالش خشکسالی در منطقه را مهار کرد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان خاطر نشان کرد: تشویق کشاورزان برای خودداری از آبیاری زمین به صورت غرقابی می تواند در میان مدت به بهره وری در تولید محصول و کاهش هدررفت آب منجر شود.
به گزارش ایرنا، 198 هزار هکتار از وسعت استان سمنان را اراضی کشاورزی تشکیل می دهد که از این وسعت 54 هزار هکتار اراضی باغی، 110 هزار هکتار اراضی زراعی و بقیه اراضی در مرحله آیش است.
7339/6103

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کشاورزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید