ابتکار ارتشی‌ها برای روزه‌داری در رژیم پهلوی/وقتی مسجد پناه نیروی هوایی بود


ابتکار  ارتشی‌ها برای روزه‌داری در رژیم پهلوی/وقتی مسجد پناه نیروی هوایی بود

امام جماعت مسجد علوی با بیان اینکه گسترش فعالیت‌های دینی از برکات انقلاب است، گفت: برخی از نیروهای روزه‌دار ارتش در دوران حکومت پهلوی به بهانه صرف ناهار در کنار خانواده‌هایشان، از ستاد نیروی هوایی خارج شده و در مساجد اطراف نماز می‌خواندند

آیت‌الله «سیدعلی مقدم قوچانی» در گفت‌وگو با خبرنگار گروه مسجد و کانون‌های مساجد خبرگزاری شبستان با بیان اینکه گسترش فرهنگ اقامه نماز و روزه داری در میان نیروهای نظامی، یکی از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی است، اظهار کرد: شکل گیری واحدهای عقیدتی سیاسی در سازمان های نظامی موجب فراگیرتر شدن آموزه های دینی و عمل به احکام شرعی در میان نیروهای نظامی شد.

امام جماعت مسجد علوی تصریح کرد: من در سال های حضورم در سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع شاهد ساخت مساجد زیادی در یگان های نظامی و نیز استقبال گسترده تر نظامیان از برنامه های دینی و فرهنگی بودم، این موضوعات نیز از جمله برکات انقلاب اسلامی است.

وی بیان کرد: زمانی که من در اداره عقیدتی سیاسی وزارت دفاع (سازمان صنایع دفاعی واقع در خیابان پیروزی، نرسیده به میدان شهدای تهران) مشغول خدمت بودم بارها از شخصیت های تبلیغی و فرهنگی برجسته برای سخنرانی دعوت می کردیم و یک بار از مرحوم آقای فلسفی دعوت کردیم تا در مسجد این سازمان سخنرانی کنند. ایشان پس از اتمام برنامه از من پرسیدند «آیا همیشه این همه جمعیت در مسجد و نماز جماعت حاضر می شوند»، من پاسخ دادم، امروز به احترام شما دو صف به صفوف نماز اضافه شد و همیشه شاهد حضور پرشور نیروهای این سازمان در نماز جماعت و استقبال گسترده آنان از برنامه های دینی و فرهنگی اداره عقیدتی سیاسی هستیم. این پاسخ با تعجب و البته خوشحالی بسیار از سوی آقای فلسفی همراه شد.

ابتکار  ارتشی‌ها برای روزه‌داری در رژیم پهلوی/وقتی مسجد پناه نیروی هوایی بود

یادآور می‌شود، مسجد علوی در تهران، خیابان پیروزی، محله صد دستگاه، کوچه غنیان واقع شده است.

پایان پیام/397

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج