ارزش انسان کمتر از بهشت نیست/کمال در قرب است


ارزش انسان کمتر از بهشت نیست/کمال در قرب است

حجت الاسلام کرمی با بیان اینکه ارزش انسان چیزی کمتر از بهشت نیست، گفت: کمال انسان در رسیدن به مقام قرب الهی است که اگر به آن برسد از فرشتگان بالاتر خواهد رفت چنان که در معراج، پیامبر(ص) به مقامی از قرب دست یافتند که جبرئیل توان رفتن به آن نبود.

به گزارش خبرنگار گروه اندیشه خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام «کرمی» در مراسمی که به مناسبت ماه مبارک رمضان در حسینیه فاطمه الزهرا(س)‌ تهران برگزار شد، گفت: خداوند همه موجودات و به ویژه انسان را هدفمند خلق کرده است.

این استاد حوزه علمیه افزود: سیر و حرکت انسان در دنیا با هدف شکوفایی استعدادها و بالفعل شدن قوای وجود او است که خداوند در نهاد او قرار داده است.

حجت الاسلام کرمی با بیان اینکه هر عقل سالمی می پذیرد که هستی و انسان بدون هدف خلق نشده است، ابراز کرد:‌ هستی برای انسان و انسان برای بندگی الهی خلق شده زیرا تنها مسیر کمال و سعادت انسان در بندگی خداوند است.

استاد حوزه علمیه با اشاره به روایتی از اهل بیت(ع) بیان کرد: ارزش انسان چیزی کمتر از بهشت نیست، انسان برای رسیدن به کمال، بهشت یا رضوان الهی همه اسماء الهی را در وجود خود تجلی می دهد.

حجت الاسلام کرمی با بیان اینکه مقام قرب و رضوان الهی جایگاهی بسیار بالا است که هر کس به آن راه ندارد، گفت: کمال انسان در رسیدن به مقام قرب الهی است که اگر به آن برسد از فرشتگان بالاتر خواهد رفت کما اینکه در معراج، پیامبر(ص) به جایی از مقام قرب دست یافتند که جبرئیل نمی توانستند بالاتر از آن بروند.

وی با بیان اینکه دنیا مکانی محدود و ذات انسان بی نهایت طلب است و محدودیت او را آزار می دهد، اظهار کرد: دنیا یا ماده حالت بالقوه و استعداد دارد که می تواند انسان را به فعلیت برساند به همین دلیل انسان در این دنیا می تواند کمال لازم را به دست آورد.

این کارشناس مذهبی با بیان اینکه اگر انسان در مسیر کمالی که خداوند برای او قرار داده حرکت نکند دچار خسارت بزرگی شده است، تاکید کرد:‌ دنیا مکانی است که اگر انسان از آن منتقل شود، دیگر میلی به بازگشت نخواهد داشت اما همین دنیا تنها مسیر رسیدن ما کمال است که باید از زمانی که داریم نهایت استفاده را ببریم.

حجت الاسلام کرمی با بیان اینکه شیطان همواره دنبال این است که انسان را درباره هدف خلقت خود گمراه کند، خاطرنشان کرد: انسان باید بداند از کجا آمده، در کجا هست، به کجا می رود و برای جایی که می رود چه چیزهایی باید با خود ببرد. خداوند ماه مبارک رمضان را ماه مغفرت خود قرار داده است در این ماه از خداوند بخواهیم که ما را بخشیده و نسبت به هدف خلقت آشنا کرده و به وظایف خود عمل کنیم.

پایان پیام/487

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هشدار بورل نسبت به عملیات نظامی اسرائیل علیه رفح