به گزارش خبرگزاری برنا در کرمانشاه، آیت الله مصطفی علما در جلسه شورای مشارکت های مردمی بهزیستی گفت: خدمات بهزیستی باید به نحو شایسته به جامعه معرفی شود. کارهای بزرگ و مقدسی در بهزیستی انجام می شود که باید به مردم معرفی شود و قطعا اگر مردم خیر ما از عملکرد این نهاد آگاهی دقیق داشته باشند، همه برای کمک پای کار می آیند.

آیت الله علما گفت: نباید تنها به ظرفیت خیرین موجود اکتفا کرد، در حال حاضر خیرینی در استان هستند که برای هر کار خیری از آنها کمک می گیریم و نیاز است خیرین جدید شناسایی شده و از ظرفیت جمعیت دو میلیون نفری استان برای انجام امور خیر استفاده شود. دولت هم به تنهایی نمی تواند در این زمینه کار کند و نیاز است مردم و خیرین برای کمک پای کار بیایند.

امام جمعه کرمانشاه ادامه داد: کرمانشاه واقفان بزرگی دارد، برخی واقفان هستند که 24 هزار متر رقبه تنها یک موقوفه آنهاست و باید برای این افراد خیر و واقف خدمات بهزیستی تشریح شود و وقف آنها را به سمت کمک به مددجویان بهزیستی بیاوریم. زکات فطره هر سال میان کمیته امداد و بهزیستی تقسیم می شود، ستاد زکات باید به سمتی برود که زکات جمع آوری شده را به سمت کمک به جامعه هدف بهزیستی سوق دهد.

نماینده ولی فیقه در استان گفت: ساخت غسالخانه، جاده و ... کار دولت است و باید سعی کنیم زکات صرف حفظ شان و جان و زندگی مردم شود.

آیت الله علما گفت: نگهداری زنان و دختران کارتون خواب و فراری در مراکز بهزیستی و قطعا حفظ زنان و دختران ما از ساخت جاده و خیابان واجب تر است و باید هزینه کرد زکات به سمت این موارد برود. تمام مددجویان بهزیستی را باید مثل فرزندان و اعضای خانواده خود ببینیم و برای کمک به آنها همه پای کار بیاییم.