صدور مجوز تاسیس مرکز نوآوری و شکوفایی


صدور مجوز تاسیس مرکز نوآوری و شکوفایی

رئیس جهاد دانشگاهی استان بوشهر از صدور مجوز تأسیس مرکز نوآوری و شکوفایی در استان خبر داد.

به گزارش ایسنا، علی احمدی زاده در این خصوص گفت: در راستای عملیاتی کردن تفاهم‌نامه منعقد شده میان جهاد دانشگاهی و وزارت ورزش و جوانان و با پیگیری‌های صورت گرفته مجوز تأسیس مرکز نوآوری و شکوفایی استان توسط سازمان تجاری سازی فناوری و اشتغال دانش آموختگان کشور صادر شد.

وی افزود: این مرکز در حوزه‌های انرژی، آبزیان، دریا، فناوری اطلاعات و مشاغل خانگی فعالیت خواهد کرد.

رئیس جهاد دانشگاهی استان بوشهر تاکید کرد: این قابلیت وجود دارد که به منظور حمایت از پژوهشگران، افراد خلاق و ایده‌پرداز و تسهیل اشتغال دانش آموختگان نسبت به ایجاد دفتر در سایر شهرستان‌های استان نیز اقدام شود که امید است با حمایت فرمانداری‌ها این مهم نیز تحقق یابد.

احمدی زاده بیان کرد: این مرکز به عنوان نهمین مرکز نوآوری و شکوفایی کشور، در جهاد دانشگاهی واحد بوشهر راه‌اندازی می‌شود.

وی ابراز امیدواری کرد که با استفاده از تمامی ظرفیت‌ها و تجارب موجود، زمینه تحقق اهداف در راستای تجاری‌سازی فناوری و حمایت از دانشجویان و دانش آموختگان فناور و خلاق بیش از پیش فراهم شود.

رئیس جهاد دانشگاهی بوشهر عنوان کرد: هدف از راه اندازی مرکز نوآوری و شکوفایی جهاد دانشگاهی بوشهر، کمک به توسعه کسب و کارهای دانش محور و در نتیجه افزایش توان اقتصادی علمی استان و همچنین شناسایی، نیازسنجی، آسیب شناسی، جذب، حمایت و راه اندازی ایده‌های کارآفرین، با قابلیت تجاری سازی و اشتغال‌زایی و شتاب دهی به فعالیت‌های کسب و کارهای جوان و نوپا در استان است.

احمدی زاده با اشاره به تفاهم نامه منعقد شده میان جهاد دانشگاهی و وزارت ورزش و جوانان اظهار کرد: با توجه به ظرفیت‌های مدیریتی، علمی، فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی موجود در استان و ضرورت سرعت بخشیدن به توسعه علمی، فرهنگی و دانش بنیان استان در راستای سند چشم انداز و به منظور بهره‌گیری از ظرفیت‌ها و تجارب علمی، پژوهشی، آموزشی و فرهنگی جهاد دانشگاهی به ویژه در حوزه فناوری و اقتصاد دانش بنیان، این تفاهم‌نامه منعقد شده است.

وی با اشاره به زمینه‌های همکاری مشترک این تفاهم‌نامه خاطرنشان کرد: این مرکز با همکاری سازمان تجاری سازی فناوری و اشتغال دانش آموختگان در حوزه‌های انرژی، فناوری اطلاعات، آبزیان و دریا فعالیت خواهد کرد.


انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بوشهر

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تفسیر و رازهای بسیار خواندنی روشن کردن شمع