طرح خرید متری مسکن رونمایی شد


طرح خرید متری مسکن رونمایی شد

معاون وزیر شهرسازی از برنامه این وزراتخانه برای فروش متری مسکن خبرداد و گفت: افراد می توانند با منابع مالی خرد خود، چند متر از یک واحد را خریداری کنند و به تدریج مالک کل یک واحد مسکونی شوند.

به گزارش بنکر (Banker)،سید مازیار حسینی درباره وضعیت کنونی بازار مسکن اظهار داشت: شرایط حاکم بر این بازار مانند سایر بخش‌های اقتصادی کشور است و نمی‌توان به آن نگاه مستقل داشت. باید قبول کنیم تغییر سایر شرایط پارامتریک بر بازار مسکن مؤثر است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر عرضه با تقاضا همخوان نیست، افزود: علت عدم تعادل در عرضه و تقاضا، حاکم بودن سیاست انقباضی بر فضای توسعه مسکن است.
معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی با اشاره به اینکه هر چند سال یک بار جهش قیمتی در بازار مسکن رخ می‌دهد تا این بازار خود را با شرایط تورمی کشور مطابقت دهد، افزود: وضع فعلی بازار مسکن مربوط به هفته‌های اخیر نیست و و به بیش از یک سال اخیر برمی گردد. با این حال به دنبال روش‌های مختلف تأمین منابع مالی برای توسعه و تولید مسکن هستیم تا عرضه با تقاضا متعادل شود.
حسینی با تأکید بر اینکه پدیده مسکن لوکس در سال‌های گذشته متوقف نشده یادآور شد: علی رغم آن، جامعه هدف ما اقشار متوسط و ضعیف جامعه است که به همین منظور طرح اقدام ملی برای ساخت ۴۰۰ هزار واحد مسکونی را برنامه ریزی کردیم که این طرح در حال حاضر همزمان با شروع احداث ۱۰۰ هزار واحد آن آغاز شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


35 تصویر زمینه دخترانه جدید از عکس های شیک کیوت و با کلاس 2022