مردم از مصرف غذاهای چرب و شور در ماه رمضان پرهیز کنند


مردم از مصرف غذاهای چرب و شور در ماه رمضان پرهیز کنند

ارومیه- ایرنا- مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی آذربایجان غربی گفت: روزه داران از خوردن غذاهای چرب، شور و شیرینی جات مصنوعی پرهیز کنند تا دچار سردرد نشوند.

دکتر علی افشانی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: روزه داران با خودداری از خوردن غذاهای پرچرب مانند انواع کباب ها، کله پاچه، انواع شیرینی های خامه ای و زولبیا و بامیه می توانند از بروز برخی بیماری های شایع ماه مبارک رمضان جلوگیری کنند.
وی اظهار داشت: تغییر عادت های غذایی نادرست در ماه مبارک رمضان ضروری است و روزه داران باید این موضوع را مورد توجه جدی قرار دهند.
وی بیان کرد: روزه داران در موقع افطاری باید مایعات گرم میل کنند و آب خنک ننوشند.
وی ادامه داد: استفاده از برخی شربت ها از جمله شربت سکنجبین و گلاب نیز از تشنگی روزه دار در طول روز می کاهد.
وی اضافه کرد: بوی بد دهان، یبوست، نفخ و سردرد از شایع ترین مشکلات روزه داران است و روزه داران علاوه بر رعایت بهداشت دهان و دندان باید در هنگام سحر شربت لیموترش بنوشند.
افشانی تاکید کرد: برای جلوگیری از خشکی، یبوست و برخی بیماری های گوارشی در ماه مبارک رمضان باید در پخت و پز غذاها از آلو و قیصی استفاده شود.
به گزارش ایرنا ماه مبارک رمضان از فردا آغاز می شود و برنامه های فرهنگی، معنوی و دینی بسیار زیادی برای بهره بردن از این ماه مبارک پیش بینی شده است.
8137/3072


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس نوشته و متن تولدت مبارک پسرم | عکس پروفایل تبریک تولد پسرم از طرف مادر و پدر