تولید نیمه جان و یا مرده است/تاکید بر رفع موانع تولید


تولید   نیمه جان و یا مرده است/تاکید بر رفع موانع تولید

آیت الله نعیم آبادی با اشاره به شعار سال، گفت: تولید در بسیاری از بخش های جامعه، نیمه جان و یا مرده است و باید هرچه سریعتر موانع سر راه تولید برداشته شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندرعباس، آیت الله « غلامعلی نعیم آبادی » در نشست شورای فرهنگ عمومی استان هرمزگان با بیان اینکه شورای فرهنگ عمومی، عنوانی زیبا و پرجاذبه است، اظهار کرد: نشست های شورای فرهنگ عمومی باید اثربخش بوده و بازدهی مناسب و خروجی داشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه آثار نشست های شورای فرهنگ عمومی باید در سطح جامعه ملموس باشد، افزود: مصوبات این شورا نیز باید ضمانت اجرایی داشته باشند و در نشست های آتی، گزارشی از اجرایی شدن این مصوبات ارائه شود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان هرمزگان در ادامه به تبیین شعار سال پرداخت و تصریح کرد: «رونق تولید»، مفهوم روشن و واضحی دارد و نیاز به تحلیل و تفسیر چندانی در این رابطه ندارد اما با توجه به اینکه امروزهتولید در بسیاری از بخش های جامعه نیمه جان و یا مرده است باید موانع سر راه آن شناسایی و برطرف شود.

وی از رونق تولید به عنوان احیا و گسترش مشاغلی همچون دامداری، کشاورزی، باغداری، صید و صیادی، صنایع دستی و ... یاد کرد و گفت: تولید باید بتواند مملکت را از متکی بودن به بیگانگان بی نیاز و خودکفا کند.

آیت الله نعیم آبادی بر بهره گیری از علم برای رونق بخشی به تولید تاکید کرد و گفت: علم برای بهتر زیستن است و همه امور باید به صورت عالمانه باشد، کشاورزی و دامداری عالمانه می تواند کشور را به مرز خودکفایی برساند.

وی با ذکر این نکته که همه برنامه ریزی ها در کشور باید به سمت تولید باشد، عنوان کرد: تلاش در جهت عملیاتی کردن اقتصاد مقاومتی موجب تحقق رونق تولید می شود.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان و امام جمعه بندرعباس ضعف حوزه اقتصادی را از دلایل تحریم ها و جنگ اقتصادی دشمن دشمن برشمرد و اذعان کرد: با توجه به قدرت و توان دفاعی کشور، دشمن جرات نگاه چپ کردن در این بخش را ندارد اما در بخش هایی که ضعف وجود دارد فشار وارد می کند.

نعیم آبادی تصریح کرد: اگر پتانسیل و ظرفیت های عرصه تولید در کشور شناسایی و شکوفا شود مشکلات اقتصاد حل خواهد شد.

وی در خاتمه با اشاره به درپیش بودن ماه مبارک رمضان، از این ماه به عنوان ماه خودسازی یاد کرد و افزود: در این ماه در کنار تلاوت قرآن، مطالعه نهج البلاغه به ویژه خطبه مربوط به متقین نیز مورد توجه قرار گیرد.

پایان پیام/88

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید