تلاش خود را برای انتقال کمک های خارجی به سیل زدگان به کار می‌بندیم


تلاش خود را برای انتقال کمک های خارجی به سیل زدگان  به کار می‌بندیم

تهران- ایرنا- رئیس کمیته بین‌المللی صلیب‌سرخ گفت: همه تلاش خود را برای یافتن راهی به منظور انتقال کمک های خارجی به هلال‌احمر ایران برای سیل اخیر، به کار می‌بندیم.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از جمعیت هلال‌احمر، این مطلب را «پیتر مائورر» در حاشیه نشست هیات حاکمه فدراسیون بین‌المللی صلیب ‌سرخ و هلال ‌احمر با علی اصغر پیوندی رئیس جمعیت هلال ‌احمر عنوان کرد.
رئیس کمیته بین‌المللی صلیب‌سرخ همچنین از افزایش کمک مالی 100 هزار یورویی به هلال‌احمر ایران به 400 هزار دلار خبر داد و اعلام آمادگی کرد: کمک‌های بیشتری برای تامین نیازهای جمعیت برای کمک به سیل زدگان انجام شود.
به گزارش ایرنا با توجه به تحریم های غیرانسانی آمریکا هیچ راه ارتباطی مالی برای دریافت کمک های خارجی به سیل زدگان ایران وجود ندارد. برخی نهادها و کشورها اعلام آمادگی کرده و مبالغی نیز اعلام کرده اند ولی با توجه به مسدود شدن کانال های مالی بین المللی به علت تحریم های ضد انسانی آمریکا راهی برای ارسال این کمک های نقدی به ایران وجود ندارد.
در این دیدار علی اصغر پیوندی رئیس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران نیز ضمن تاکید بر روابط نزدیک و اقدامات مشترک، دو طرف خواهان گسترش همکاری‌ها شد.
پیوندی همچنین با ابراز نگرانی از تاثیر تحریم‌ها بر فعالیت‌های جمعیت هلال‌احمر به‌عنوان یک سازمان بشردوستانه از رئیس کمیته بین‌المللی صلیب سرخ خواست با توجه به جایگاه این نهاد بین‌المللی تلاش کند تا راهی برای دریافت کمک‌های نقدی خارج از کشور باز شود و جمعیت هلال‌احمر بتواند به نحو شایسته فعالیت‌های بشردوستانه خود را برای کمک به مردم آسیب‌دیده در ایران ادامه دهد.
اجتمام*7029*1095*1193

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید