نشست انتقادی هنرمندان با جمشید جعفرپور برگزار شد/ از انتقاد و بلاتکلیفی مدیریت اداره ارشاد تا فقدان سینما در شهر لار


انتقاد به بلاتکلیفی یک ساله مدیریت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لارستان موضوع اصلی گفت و گوی تعدادی از هنرمندان شهر لار با نماینده مردم لارستان، خنج و گراش بود.

نشست انتقادی هنرمندان با جمشید جعفرپور برگزار شد/ از انتقاد و بلاتکلیفی مدیریت اداره ارشاد تا فقدان " سینما " در شهر لار

به گزارش سرویس صدای فارس، پایگاه خبری صدای ایران، به نقل از صدای لارستان: در این دیدار که یکشنبه هشتم اردیبهشت در دفتر دکتر جمشید جعفرپور انجام شد نمایندگان انجمن های هنری با انتقاد از بلاتکلیفی طولانی مدیریت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این وضعیت را برای شهرستانی که نماینده آن در کمیسیون فرهنگی مجلس ریاست داشته و عضویت دارد شایسته ندانستند.



هنرمندان در این دیدار همچنین از کمبود نیروی انسانی اداره ارشاد، عدم تجهیز و راه اندازی مجموعه فرهنگی شهید علیشیری و فقدان سینمایی اختصاصی و آبرومند در شهر لار گفتند.

نماینده مردم لارستان، خنج و گراش نیز در پاسخ به این انتقادات ابتدا به طور مفصل روند پیگیری های اداری خود برای انتصاب «مجید حجتی» گزینه معرفی شده توسط هنرمندان را برای مدیریت اداره ارشاد توضیح داد و گفت: این پیگیری ها البته در مراحل پایانی است و تا پایان همین هفته مدیر جدید این اداره کار خود را آغاز خواهد کرد.

وی همچنین واگذاری مسئولیت توسط دکتر «بهزاد مریدی» از مدیرکلی ارشاد تهران را دلیل برخی از این مشکلات دانست و تاکید کرد «او این کرسی مهم را بدون گفتن حتی یک کلمه به من» واگذار کردند! و از اینجا مشکلات ما شروع و دست ما خالی شد.

دکتر جعفرپور سپس به سراغ «سینما آزادی» لار رفت و از اختصاص بودجه ۱/۵ میلیارد تومانی برای بازسازی این سینما گفت و افزود: البته همین مقدار بودجه نیز باید سپاه لارستان فراهم کند تا کار بازسازی و راه اندازی سینما آزادی لار نیز به سرانجام برسد.

وی همچنین از پیگیری اختصاص سیستم های صوت و تصویر و صندلی برای سه سالن سینما در مجموعه ورزشی فرهنگی منیری لار خبر داد که قرار است یک سالن با ظرفیت ۱۵۰، و دو سالن با ظرفیت ۷۰ صندلی در این مجتمع، کاربری پخش فیلم های سینمایی نیز داشته باشند.

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس همچنین از اختصاص بودجه دو میلیارد تومانی برای تکمیل کتابخانه مرکزی لارستان گفت و اینکه با تزریق این بودجه این کتابخانه امسال به بهره برداری می رسد.

وی در مورد تجهیز مجموعه شهید علیشیری نیز با بیان اینکه ۳۰۰ میلیون تومان اعتبار تجهیز این مجموعه مصوب شده و به استان هم رسیده از ادامه پیگیری خود برای تجهیز و بهره برداری سریع تر این مجموعه خیرساز گفت.




پ/


حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال روزانه شنبه 8 اردیبهشت 1403