بازگشت «بلک واتر» به عراق با پوشش جدید


بازگشت «بلک واتر» به عراق با پوشش جدید

یک پایگاه آمریکایی از فعالیت جدید «بلاک واتر» در عراق با عنوان یک شرکت خدمات امنیتی جدید در بصره پرده برداشت.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از خلیج اونلاین، پایگاه آمریکایی « BUZZ FEED» فاش کرد که « اریک پرنس» بنیانگذار کمپن خصوصی امنیتی بلک ‌واتر، یک شرکت خدمات امنیتی جدیدی را در جنوب عراق راه انداخته است و آن را در هنگ کنگ به ثبت رسانده و شعبه ای از آن در امارات قرار دارد.

فعالیت شرکت خدمات امنیتی خصوصی بلک واتر در عراق زمانی که نیروهایش به سمت غیرنظامیان عراقی در بغداد شلیک کردند و به کشته شدن شماری از آنها منجر شد، ممنوع اعلام شد.

این پایگاه آمریکایی با اشاره به حمایت مالی چین از این شرکت، نوشت: پرنش در هنگ کنگ تاسیس یک مجموعه خدمات لجستیکی را در سال 2014 میلادی آغاز کرد. از آن زمان شرکت خود را در ارایه خدمات متعدد در پروژه ها به ویژه در آفریقا گسترش داد. پیش از اینکه فعالیت خود را در امارات آغاز کند.

این پایگاه گزارش داد: این شرکت، یک دفتر در دبی تاسیس کرده است و از آنجا با وزارت تجارت عراق در سال 2018 به عقد قرارداد اقدام کرد تا فعالیت خود را در شهر نفت خیز بصره در جنوب عراق آغاز کند.

پایگاه « BUZZ FEED» اعلام کرد: این شرکت همه درخواست ها را برای شناخت از ماهیت کار آن در عراق را رد کرده است.«یان شاکوسکی» یکی از منتقدان اریک پرنس اعلام کرده است که اسناد ارایه شده نگران کننده است و باید دولت عراق زنگ هشدار را به صدا دربیاورد. این شرکت به دلیل رفتارهای مرگبارش از عراق اخراج شده است.

این پایگاه اعلام کرد: این شرکت امنیتی موجودیت خود در عراق را اعلام نکرده است. در گزارش سالیانه اخیر این شرکت به افتتاح دفترهای جدیدی آن در سال گذشته در خاورمیانه اشاره شده است، اما نام کشورها مشخص نشده است.

پایان پیام/44

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


وقتی نمک شرکت کننده بیشتر از مهران مدیری/همه از خنده رفتند روی هوا + فیلم