بندر شهید حقانی و اسکله شیلات به هم وصل می‌شوند


بندر شهید حقانی و اسکله شیلات به هم وصل می‌شوند

استاندار هرمزگان گفت: براساس توافقات صورت گرفته در نشست با مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی، طرح‌های جامع با هدف توسعه گردشگری دریایی با مشارکت سازمان بنادر و دریانوردی در بنادر هرمزگان طبق اولویت اجرایی آغاز می‌شود.

به گزارش ایسنا، فریدون همتی با اشاره به برگزاری نشست با راستاد معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی، عنوان کرد: در این نشست پیرامون توسعه بندر پل و لافت، ایجاد مارینای شهربندرعباس، بندر شهید حقانی و شیلات، توسعه و ساماندهی مناسب بندر شهید حقانی برای ارائه خدمات گسترده به گردشگران با ایجاد پارکینگ بزرگ، فضای سبز، بازارچه صنایع دستی، محل بازی کودکان، پخش فیلم برای ایجاد سرگرمی و ساماندهی پسکرانه بندر جزیره هرمز، گفتگو و توافقاتی انجام شد.

وی ادامه داد: در طرح جامع توسعه بندر شهید حقانی و اسکله شیلات، این دو اسکله به هم وصل می شوند و فضای گردشگری، مارینا، کشتی تفریحی و ... در آن ایجاد خواهد شد.

استاندار هرمزگان افزود: قسمت دوم تعیین تکلیف اسکله نخل ناخدا نیز انجام شد و سرمایه گذار انتخاب و در مرحله واگذاری است و حداکثر ظرف یک ماه آینده نقشه های اجرایی این پروژه باید به تایید سازمان بنادر برسد تا روند اجرایی آن آغاز شود.

همتی تصریح کرد: در خصوص زیباسازی محوطه بندر شهید حقانی، قرار شد سازمان بنادر و شهرداری به صورت مشارکتی به عنوان یک پروژه شهری و گردشگری در این پروژه ورود کنند که یک بخش آن پارکینگ صدف و یک بخش محوطه بندر شهید حقانی را در بر می‌گیرد.

استاندار هرمزگان خاطرنشان کرد: برای لایروبی اسکله جزیره لارک قرار شد مطالعات آن انجام شود و یک راهکار عملی برای اجرایی شدن آن لحاظ شود.

وی گفت: مطالعات طرح جامع بندر جزیره هرمز و موضوعات مربوط به مستند سازی و تملک اراضی آن انجام و قرار شد، عملیات اجرای آن آغاز شود که این امر برعهده بنادر با مشارکت سرمایه گذار است.

همتی اظهار کرد: تبدیل پل و لافت به بنادر جامع به منظور پهلوگیری راحت تر لندیگراف، نیازمند طرح جامع برای افزایش ظرفیت و ارتقا است که مقرر شد، انجام شود.

استاندار هرمزگان اضافه کرد: برای طرح جامع بندر چارک نیز با پیشنهاد استانداری قرار شد، سازمان بنادر مشارکت منطقه آزاد را جلب کند و در اولویت اجرا قرار گیرد.

وی یادآور شد: اولویت بندی این طرح ها انجام گرفته و قرار است که در یک تفاهم نامه یکساله به مرحله اجرا برسد.

همتی تصریح کرد: این طرح ها در دست مطالعه هستند و باید مطالعات آنها به پایان برسد و پس از آن به تفکیک اولویت اجرایی شوند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه هرمزگان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات صبح بخیر عاشقانه؛ اس ام اس صبح بخیر عاشقانه، متن صبح بخیر عاشقانه و صمیمانه