آموزش طرز تهیه سالاد شابانک و توت


آموزش طرز تهیه سالاد شابانک و توت سالاد شابانک و توت فرنگی سالادی بسیار خوشمزه و ناب است که برای فصل تابستان مناسب هست. معمولا همه‌ی افراد سالادهایی با ترکیب میوه مانند سالاد میوه، سالاد کلم و … را دوست دارند این سالاد خوشمزه نیز با ترکیب توت فرنگی آبدار بسیار مورد توجه افراد مختلف است و یک ترکیب بسیار عالی با ترکیبات به وجود می‌آید. با مجله...

آموزش طرز تهیه سالاد شابانک و توت

سالاد شابانک و توت فرنگی سالادی بسیار خوشمزه و ناب است که برای فصل تابستان مناسب هست. معمولا همه‌ی افراد سالادهایی با ترکیب میوه مانند سالاد میوه، سالاد کلم و … را دوست دارند این سالاد خوشمزه نیز با ترکیب توت فرنگی آبدار بسیار مورد توجه افراد مختلف است و یک ترکیب بسیار عالی با ترکیبات به وجود می‌آید. با مجله روژان همراه باشید تا با آموزش مرحله به مرحله و تصویری طرز تهیه سالاد شابانک و توت فرنگی آشنا شوید.

آموزش طرز تهیه سالاد شابانک و توت

آموزش طرز تهیه سالاد شابانک و توت

در ادامه با مواد لازم و طرز تهیه سالاد شابانک و توت فرنگی آشنا می‌شوید. این سالاد با استفاده از ترکیب گیاه شابانک، توت فرنگی، بلوبری و پنیر تهیه می‌شود. از مواد لازم ارائه شده در این ادامه می‌توانید برای ۶ نفر در ۱۰ دقیقه سالاد تهیه کنید. این سالاد دارای ۹۲ کیلو کالری انرژی برای هر نفر است.

مواد لازم برای تهیه سالاد شابانک و توت:

برگ شابانک: ۱۵۰ گرم توت فرنگی: ۲۳۰ گرم بلوبری: ۱۷۰ گرم پنیر بز: ۱۱۳ گرم سرکه بالزامیک: ۲ قاشق غذاخوری

آموزش طرز تهیه سالاد شابانک و توت

شابانک چیست:

شابانک گیاه سبزی است که به خاطر طعم شیرین، فلفلی و تلخ مشهور است. تراکم مواد مغذی بالایی داشته و شبیه کلم بروکلی است. همچنین این گیاه سبز غنی از آنتی‌اکسیدان‌ها است. یک پیمانه شابانک حاوی:

۱۰ درصد ویتامین A ۲۸ درصد ویتامین K ۴ درصد ویتامینC و کلسیم

شابانکی که به صورت جوان برداشته می‌شود ظریف بوده و طعم و مزه‌ی بهتری داشته و تلخی آن نسبتا کم است. شابانک بهتر است در یخچال نگهداری شده و در طی چند روز اول مصرف گردد زیرا با گذشت زمان شابانک تلخ می‌شود.

آموزش طرز تهیه سالاد شابانک و توت

جایگزین پنیر بز در این سالاد چیست:

قبل از یافتن جایگزین برای پنیر بز، لطفا دستورالعمل را به صورت نوشته شده امتحان کنید. در دستور العمل مناسب، پنیر بز، طعمی پرطرفدار را با بافت خامه‌ای به وجود می‌آورد. اگر موفق به تهیه پنیر بز نشدید پنیر فتا می‌تواند بهترین جایگزین برای این سالاد باشد.

طرز تهیه سالاد شابانک و توت:

برای تهیه سالاد شابانک و توت فرنگی، یک کاسه با اندازه مناسب انتخاب کرده و شابانک‌های تمیز شسته و خشک شده را داخل کاسه بریزید. سپس توت فرنگی‌های سالاد را نیز شسته و بعد از خشک کردن، آن‌ها را به صورت عمودی برش داده و روی شابانک‌ها بریزید.

آموزش طرز تهیه سالاد شابانک و توت

بعد از افزودن توت فرنگی‌ها به شابانک، بلوبری‌های شسته و خشک شده را نیز روی شابانک‌ها بریزید و سپس پنیر بز را به صورت نگینی بزرگ با استفاده از چاقو برش داده و روی سالاد بریزید.

این سالاد را یک ساعت مانده به سرو تهیه کنید زیرا به راحتی تهیه شده و زمان زیادی از شما را نخواهد گرفت.

آموزش طرز تهیه سالاد شابانک و توت

بعد از آماده شدن سالاد در هنگام سرو، سرکه بالزامیک را روی سالاد بریزید تا سالاد طعم خوشمزه سرکه بالزامیک را به خود بگیرد.

در صورت دلخواه می‌توانید انواع انجیر خشک و یا تازه را به سالاد شابانک و توت فرنگی بایفزایید.

آموزش طرز تهیه سالاد شابانک و توت

در این مرحله سالاد شما آماده سرو است. طرز تهیه سالاد شابانک و توت فرنگی به اتمام رسید به همین سادگی شما نیز می‌توانید در خانه این سالاد خوشمزه را تهیه کنید. از آنجایی که تهیه این سالاد در ایران مرسوم نیست پس می‌توانید با تهیه آن توجه همگان را به هنر آشپزی خود جلب کنید. ممنون که با این مطلب نیز همراه ما بودید.

منبع مطلب:

natashaskitchen

منبع

شاید دیگر مطالب
روژان را هم دوست داشته باشید

آموزش طرز تهیه سالاد شابانک و توت

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سالاد و پیش‌غذا

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات و متن تبریک روز جهانی خلبان به همسرم و عشقم + عکس نوشته و استوری