176 نفر زندانی جرایم غیرعمد زنجانی آزاد شدند


176 نفر زندانی جرایم غیرعمد زنجانی آزاد شدند

ایرنا - زنجان - مدیر دفتر نمایندگی ستاد دیه استان زنجان گفت: 176 نفر از مددجویان جرایم غیر عمد این استان در سال گذشته با کمک خیران، ستاد دیه و گذشت شاکیان آزاد شدند.

علی خلجی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: براساس آمار ثبت شده، هشت نفر از این مددجویان آزاد شده در این مدت از بانوان بوده و مابقی زندانیان از آقایان بودند.
خلجی با بیان اینکه مشارکت های مردمی نقش مهمی در میزان آزادسازی ها دارد، خاطرنشان کرد: کل بدهی این نفرات بیش از 226 میلیارد و 307 میلیون ریال بود که با کمک مالی ستاد دیه استان، کشور و خیران پرداخت شده است.
مدیر دفتر نمایندگی ستاد دیه استان زنجان با اشاره به اینکه از این مبلغ 38 درصد معادل 85 میلیارد و 752 ریال توسط شاکیان بخشیده شده است، خاطرنشان کرد: حدود 37میلیارد و 536 میلیون ریال معادل 17 درصد از کل بدهی محکومان به عنوان تسهیلات بانکی اعطایی پرداخت شده است.
خلجی گفت: هرکسی با هر میزان که می تواند در این امر خیر مشارکت کند و زمینه ساز آزادی مددجویان را فراهم سازد، تا آنها هم در کنار خانواده خود باشند.
مدیر دفتر نمایندگی ستاد دیه استان زنجان تصریح کرد: مجموع آورده مدجویان از کل بدهی، 9 میلیارد و 683 میلیون ریال معادل حدود چهار درصد کل مبلغ ثبت شده است.
خلجی با اشاره به کمک های ستاد دیه، گفت: برای آزاد کردن تمام مددجویان ذکر شده بیش از 19 میلیارد و 700 میلیون ریال کمک مالی توسط ستاد دیه کشور، همچنین ستاد دیه استان پرداخت گردیده است.
به گزارش ایرنا، سال 96 با گذشت شاکیان، کمک ستاد دیه کشور و استان و خیران زنجانی 313 نفر از زندانیان جرایم غیر عمد آزاد شدند.
3088/3216

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه حقوقی و قضایی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صفر تا صد عروسی های فریبا نادری + عکس مراسم های ازدواج خانم بازیگر !