تالاب هورالعظیم به دلایل امنیتی ثبت جهانی نشده است


تالاب هورالعظیم به دلایل امنیتی ثبت جهانی نشده است

معاون امور تالاب‌ها در دفتر زیستگاه‌های سازمان حفاظت محیط زیست گفت: تالاب هورالعظیم به دلایل امنیتی تاکنون در کنوانسیون رامسر ثبت نشده است.

تالاب هورالعظیم به دلایل امنیتی ثبت جهانی نشده است
به گزارش فانوس، مسعود باقرزاده کریمی معاون امور تالاب‌ها در دفتر زیستگاه‌های سازمان حفاظت محیط زیست در رابطه با ثبت نشدن تالاب هورالعظیم در کنوانسیون رامسر اظهار کرد: تالاب هورالعظیم به دلایل امنیتی تاکنون در کنوانسیون رامسر ثبت نشده است.

وی با اشاره به مین‌گذاری‌های انجام شده، افزود: براساس گزارش‌ها مین گذاری‌های فراوانی در دوران جنگ تحمیلی در تالاب هورالعظیم صورت گرفته است، به همین دلیل موفق به ثبت آن نشده‌ایم، لذا به محض پاکسازی این منطقه نسبت به ثبت آن در کنوانسیون رامسر اقدام خواهیم کرد.

باقرزاده کریمی با بیان اینکه برای ثبت این تالاب در کنوانسیون رامسر باید اقدامات بسیاری صورت گیرد، گفت:

اینکه برای ثبت در کنوانسیون رامسر باید اقدامات بسیاری انجام شود ،گفت: به دلیل اینکه تالاب هورالعظیم زمانی منطقه نظامی محسوب می‌شد، کار پایش و بازدید از آن امکان نداشت و تاکنون نیز هماهنگی‌هایی برای ثبت این تالاب در کنوانسیون صورت نگرفته است.

وی افزود: سازمان حفاظت محیط زیست با هماهنگی اداره کل محیط زیست استان خوزستان برای بررسی ثبت جهانی هورالعظیم اقداماتی انجام خواهد داد، چرا که ثبت تالاب در کنوانسیون کار دشواری نیست، بلکه اقدامات حفاظتی پس از آن کمی مشکل خواهد بود.

معاون امور تالاب‌ها در دفتر زیستگاه‌های سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به اقدامات لازم پس از ثبت تالاب در کنوانسیون رامسر تصریح کرد: باید مطالعات و بررسی‌های اولیه برای حفاظت از تالاب‌ها صورت گیرد که پس از تأیید این بررسی‌ها، یک تعهد اخلاقی باید داده شود تا تالابی رو به تضعیف نرود.

وی افزود: قسمت عراقی تالاب هورالعظیم در کنوانسیون رامسر ثبت شده که این اقدام دولت عراق به نوعی از منظر سیاسی بوده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


40 عکس نقاشی دخترانه جدید، ساده، زیبا، فانتزی و آسان برای پروفایل