کارگردان مطرح از اسکار شکایت کرد +عکس


کارگردان مطرح از اسکار شکایت کرد +عکس

کارگردان مشهور قصد دارد با شکایت از اسکار، این نهاد سینمایی وادار به تائید عضویت خویش کند.

به گزارش جام نیوز به نقل از بی بی سی فارسی، رومن پولانسکی از آکادمی علوم و هنرهای سینمایی در آمریکا (اسکار) به دلیل اخراجش از این آکادمی شکایت کرد.

عضویت رومن پولانسکی و بیل کازبی، ستاره برنامه‌های تلویزیونی در اسکار، حدود یک سال پیش لغو شد. یکی از وکلای این کارگردان نامدار سینما گفت که آقای پولانسکی "بدون اخطار" و بدون این که به او فرصت پاسخگویی داده شود، از اسکار اخراج شده است. او سال گذشته تهدید به شکایت کرده بود.

اسکار پس از این شکایت در بیانیه‌ای اعلام کرد که اخراج رومن پولانسکی منصفانه بوده و این تصمیم تغییر نخواهد کرد.

رومن پولانسکی جایزه اسکار بهترین کارگردان را در سال ۲۰۰۳ برای فیلم پیانیست دریافت کرد و علاوه بر آن، دو بار هم نامزد دریافت جایزه اسکار شده است.

آقای پولانسکی در سال ۱۹۷۷ پس از اعتراف به تجاوز، ۴۲ روز در زندان بود و پس از آن به اروپا گریخت و تلاش‌های دولت آمریکا برای استردادش به خاطر برخورداری او از تابعیت فرانسه و لهستان تاکنون موفقیت‌آمیز نبوده است.

او یک یهودی است.

این اتفاق در سال ۱۹۷۷ در خانه جک نیکلسون هنرپیشه سینما و زمانی رخ داد که آقای نیکلسون خود در منزلش نبود.

سامانتا گایمر بعدها گفت که آقای پولانسکی را برای ارتکاب این جرم در ۴۰ سال پیش بخشیده است. اما قاضی دادگاه گفت که شهادت خانم گایمر نشان‌دهنده آسیبی است که به او وارد شده و عدالت درباره رومن پولانسکی باید اجرا شود.

آکادمی در زمان اخراج رومن پولانسکی و بیل کازبی در بیانیه‌ای اعلام کرد: "اعضای آکادمی با در نظر گرفتن استانداردهای رفتاری این سازمان تصمیم به اخراج بیل کازبی بازیگر و رومن پولانسکی کارگردان گرفته‌اند. هیات مدیره آکادمی بر ضوابط اخلاقی که اعضا را ملزم به رعایت ارزش‌های آن و محترم شناختن شأن انسان‌ها می‌کند، تاکید دارد."

کارگردان مطرح از اسکار شکایت کرد +عکس

پولانسکی و سامانتا گایمر، دختری که در 13 سالگی مورد تجاوز این کارگردان قرار گرفت

به گزارش دویچه وله، پولانسکی، کارگردان بحث‌برانگیز فرانسوی – لهستان درصدد است از طریق دادگاه دوباره به عضویت اسکار درآید.

پولانسکی استدلال کرده که آکادمی قواعد خودش را زیر پا گذاشته، چون پیش از اعلام قبلی او را اخراج کرده است. او می‌گوید که او و وکلایش وقتی برای دفاع نداشته‌اند.

دویچه وله اخراج پولانسکی از سوی اسکار را اقدامی فوق العاده توصیف کرد.

پولانسکی در سال ۱۹۷۷ متهم شد در لس آنجلس دختری ۱۳ ساله را وادار به استفاده از نوشیدنی‌های الکلی و مواد مخدر کرده و سپس به او تجاوز کرده‌است.

حال باید پرسید: "چرا بیش از ۴۰ سال طول کشیده تا هالیوود تصمیم بگیرد که جرم تجاوز به یک دختر ۱۳ ساله مادون شان و احترام انسانیت است؟" اگر چنین است که باید در هالیوود را بست. چرا که طی یک سال گذشته دهها گزارش از تجاوز به بازیگران و کارمندان زن هالیوود گزارش شد.

متعاقب آن جبنش می تو آغاز بکار کرد و زنان بسیاری از شرح مواردی پرداختند که منجر به تجاوز به آنها شده است. در این میان تنها 80 زن از بازیگران مطرح هالیوود علیه هاروی واینستین تهیه کننده بزرگ هالیوود طرح شکایت کردند.

115

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


35 تصویر زمینه دخترانه جدید از عکس های شیک کیوت و با کلاس 2022