حج؛ خودسازی، اخوت دینی، تمدن اسلامی شعار حج 98


حج؛ خودسازی، اخوت دینی، تمدن اسلامی شعار حج 98

حوزه‌ نمایندگی ولی فقیه درامورحج وزیارت شعارحج 98 را «حج؛ خودسازی، اخوت دینی، تمدن اسلامی» اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، پس از بررسی‌های کارشناسی و تأیید نماینده‌ ولی فقیه درامورحج وزیارت، شعار حج 98 «حج؛ خودسازی، اخوت دینی، تمدن اسلامی» اعلام شد.


حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعلی قاضی عسکرنماینده ولی فقیه درامورحج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی درحاشیه برگزاری همایش روحانیون، معین ها و معینه های حج سال 98 درتبیین اهداف شعارحج امسال گفت: کلید واژه های این شعار پس از کار کارشناسی با عنایت به لزوم خودسازی زائران درحج، بیانات مقام معظم رهبری در آغاز سال و مسایل داخلی و بین المللی انتخاب شده است.


وی افزود: خودسازی یکی از اهداف حج است و اخوت دینی هم گرایش داخلی دارد و هم جهت گیری تقریب و ارتباط مذاهب اسلامی با یکدیگر را در بر می گیرد که یکی از مهمترین رسالت های زائران و علما و فرهیختگان در این سفر معنوی است.

نماینده ولی فقیه با اشاره به اینکه حج فرصت بی نظیری برای همفکری امت اسلامی در خصوص مهمترین چالش‌های جهان اسلام است، افزود: تمدن اسلامی نیز بعنوان یکی از مهمترین کلید واژه های حج امسال بیانگر اقتدار، عزت و عظمت این تمدن برای حل این چالش هاست که می تواند در پرتو توسعه فرهنگ دینی و توجه به ارزش های والای اسلامی تحقق یابد.

پایان پیام/49

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رابطه جنسی زیر دوش آب در حمام با همسر خوب است یا بد؟