احتمال طغیان دوباره گرگانرود قوت گرفت


احتمال طغیان دوباره گرگانرود قوت گرفت

گرگان - ایرنا - مدیر کل دفتر مدیریت بحران استانداری گلستان به روستاهای واقع در مسیر گرگانرود حد فاصل روستای چن سولی تا روستای سقر یلقی به دلیل طغیان رودخانه و افزایش حجم ورودی آب به این حوزه آبریز هشدار داد.

مجتبی جمالی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بر اساس اخطاریه های سازمان هواشناسی و با توجه به افزایش بارندگی همراه با وزش باد، شهروندان از حضور در بستر رودخانه خودداری کرده و در استحکام سیل بندهای احداثی مردمی بکوشند.
وی بیان کرد: اعضای ستاد مدیریت بحران استان در حالت آماده باش هستند تا تدابیر لازم را برای هدایت آب از فیوزها و شکاف های ایجاد شده در بالا دست شهر آق قلا بکار بگیرند و مانع ورود مجدد آب به این شهر شوند.
همچنین فرماندار آق قلا گفت: باتوجه به پیش بینی تداوم بارش ها تا روزهای آینده، ورود حجم آب حدود 210 مترمکعب بر ثانیه به حوزه آبریز گرگان رود پیش بینی می شود.
امان گلدی ضمیر اظهار داشت: اگر میزان بارش باران و طغیان از مقدار پیش بینی شده بیشتر نباشد، احتمال ورود آب به محله های شهری تا حد زیادی کاهش خواهد یافت.
وی افزود: تاکنون دستوری برای تخلیه مناطق شهری صادر نشده اما شهروندانی که چادرهای موقت خود را در شهر برپا کرده و احتمال آبگرفتگی آن وجود دارد می توانند از سالن ورزشی امام خمینی برای اسکان موقت استفاده کنند.
3091


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


حضور نفیسه روشن در کنسرت کامران هومن در خارج + عکس پرمعنای خانم بازیگر