جهاد‌دانشگاهی به عرصه نمایه‌سازی فناوری‌ها ورود کند


جهاد‌دانشگاهی به عرصه نمایه‌سازی فناوری‌ها ورود کند

گروه اجتماعی ــ مدیر پردیس شرکت‌های دانش‌بنیان استان فارس پیشنهاد کرد که جهاد‌دانشگاهی به واسطه برخورداری از توان و تخصص لازم به عرصه نمایه‌سازی فناوری‌ها در کشور ورود کند.

جهاد‌دانشگاهی به عرصه نمایه‌سازی فناوری‌ها ورود کند

به گزارش ایکنا از فارس، مظفر والی، مدیر پردیس شرکت‌های دانش‌بنیان استان فارس امروز، ٣ اردیبهشت در آیین افتتاح مرکز نوآوری و شکوفایی (منش) و افتتاح کرسی تعاون و کارآفرینی در سازمان تجاری‌سازی فناوری و اشتغال دانش آموختگان جهاد دانشگاهی استان بیان کرد: شاهد قابلیت‌های زیاد جهاد دانشگاهی فارس در سطح استان و ملی هستیم.
وی یکی از چالش‌های حوزه اشتغال در کشور را وجود مشکلاتی در هم افزاسازی ظرفیت‌های دانشگاه، صنایع و شرکت‌های دانش بنیان دانست و گفت: در نظام‌های نوآوری به مدل‌های موفقی در دنیا رسیده‌ایم اما در ایران با چالش‌هایی برای تعامل با دانشگاه‌ها مواجه هستیم.
مدیر پردیس شرکت‌های دانش بنیان فارس با تصریح اینکه جای جهاد دانشگاهی در حلقه مفقوده تعامل صنعت و دانشگاه خالی بود، تأکید کرد: باید در نوآوری‌ها، زنجیره ارزش را در نظر بگیریم.
وی با بیان اینکه این کار جهاد دانشگاهی به توسعه جریان فناوری در سایه تولیدات علمی در فارس کمک خواهد کرد، گفت: هم‌اینک بیش از ٨٠ درصد نمایه‌سازی تولید علم در کشور توسط پایگاه استنادی انجام می‌شود اما نمایه‌سازی فناوری نداریم که جهاد دانشگاهی توان ورود به این مهم را دارد.
والی در ادامه با بیان اینکه مجموعه پردیس شرکت‌های دانش بنیان فارس در سال ٩٠ با حداقل امکانات فعالیت خود را آغاز کرد، گفت: امروز بیش از٥٠ درصد از شرکت‌ها (بالغ بر ٣٧٠ شرکت فناور) در جنوب کشور در این پردیس مشغول به فعالیت هستند.
انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


داروهای غیر آنتی‌بیوتیک باکتری‌ها را از بین می‌برند